TAG:گتجفه

۷۳ بازديد

 

كازينو بيت كوين و سايت شرط بندي، فورتون جك

در همين ابتدا بايد گفت فورتون جك علاوه بر كازينو بيت كوين داراي قسمت مربوط به شرط بندي هاي ورزشي نيز مي باشد و نيز از ارزهاي مجازي بسياري پشتيباني مي كند كه همه اين ها در كنار يكديگر اين سايت را متمايز و بالاتر از بسياري سايت هاي مشابه ديگر در زمينه سرگرمي هاي قمار و شرط بندي قرار مي دهد.

?. آشنايي با كازينو بيت كوين فورتون جك

اين برند ابتدا در سال ???? كار خود را با راه اندازي كازينو بيت كوين و ارزهاي مجازي شروع و سپس نسبت به راه اندازي ميزباني شرط بندي انواع ورزش ها اعم از واقعي و مجازي و حتي مسابقات بازي هاي رايانه اي eSports اقدام نموده است. در حقيقت فورتون جك يكي از مدرن ترين و مناسب ترين گزينه هاي قابل اعتماد و داراي لايسنس معتبر بين المللي براي آن دسته از بازيكنان حرفه اي مي باشد كه لزوم حركت به سمت دنياي مدرن و بازي با استفاده از ارزهاي ديجيتال را به خوبي درك كرده اند.

?. پشتيباني از ارزهاي مجازي

استفاده از ارزهاي مجازي امكان واريز به حساب و برداشت از حساب را در سريع ترين زمان ممكن فراهم كرده است، اين امكان براي آن دسته از بازيكناني كه از كشورهايي مانند ايران، افغانستان و تاجيكستان هستند و امكان شارژ حساب و برداشت از طريق حساب هاي بين المللي را ندارند بسيار مهم مي باشد، چرا كه با استفاده از انواع پول ديجيتال مي توان از طريق كيف پول الكترونيك به راحتي حساب خود را شارژ نموده و در هر زمان نسبت به برداشت مبلغ بدست آمده اقدام نمود.

?. امكان بازي براي بازيكنان از كشورهاي مختلف، بدون محدوديت

همچنين با پيگيري هاي انجام شده توسط مجله ليلاج اين قمارخانه آنلاين بطور مستقيم محدوديتي را به شكل مستقيم براي بازيكنان با مليت و يا ساكن كشورهايي كه ذكر شد ندارد و علاقمندان به راحتي و بدون ترس از امكان بسته شدن حسابشان به دليل محدوديت هاي اعمال شده بر اين مليت ها و كشورها امكان بازي در اين سايت شرط بندي و كازينو آنلاين را خواهند داشت، همچنين اين كازينو داراي لايسنس بين المللي مي باشد كه آن را به گزينه مطمئني براي بازي تبديل كرده است. از جمله ارزهاي مورد پشتيباني اين سايت مي توان از بيت كوين ، بيت كوين كش ، اتريوم ، لايت‌ كوين ، دوژ كوين ، زد كش ، ترون ، مونرو و دش كوين نام برد.

?. راحت بودن مراحل ثبت نام، بدون نياز به احراز هويت تا مرحله برداشت

براي بازي نيازي به دانلود و يا نصب نرم افزار خاصي نيست و مي توان با استفاده از انواع دستگاه هاي ديجيتال مانند تلفن همراه، كامپيوتر و يا تبلت به سايت فورتون جك مراجعه و پس از ثبت نام و انجام مراحل فعال سازي به بازي پرداخت، اين سايت سرعت بارگذاري بالايي دارد كه اين موضوع براي كاربراني كه مجبور هستند از وي پي ان و فيلترشكن براي دسترسي استفاده كنند نكته مثبتي مي باشد.

?. انواع بازي هاي كازينويي و رشته هاي ورزشي براي شرط بندي در كازينو بيت كوين فورتون جك

در اين سايت علاوه بر رشته هاي مختلف ورزشي براي شرط بندي بر روي ورزش هاي واقعي و مجازي امكان شرط بندي بر روي eSports نيز فراهم مي باشد، همچنين انواع بازي هاي كازينويي مانند اسلات ماشين، كازينو زنده، بازي هاي روميزي قمار مانند بلك جك و… در اختيار علاقمندان قرار دارد. علاوه بر انواع جك پات و نيز انواع بونوس خوش آمدگويي كه براي بازيكنان در نظر گرفته شده، مي بايست به قابل اعتماد بود اين سايت نيز اشاره كرد زيرا كه دارا بودن لايسنس معتبر بين المللي و ارائه بازي هاي مهيج از شركت هاي توليدكننده مطمئن مي تواند در جهت تضمين منصفانه و تصادفي بودن نتايج در برخي بازي ها عمل نمايد.

?. اطلاعات تكميلي درباره سايت شرط بندي و كازينو بيت كوين فورتون جك

وبسايتFortuneJack

زبان هاي سايت: انگليسي، ژاپني

بازي ها و زمينه هاي ميزبانيانواع بازي هاي قمار، كازينو زنده، انواع اسلات ماشين، شرط بندي ورزشي، شرط بندي eSports

لايسنس كازينو: Curacao

لايسنس هاي تضمين نتايج عادلانه: iTech Lab, RNG Certified, Provably Fair, GPWA

شركت هاي ارائه دهنده بازي ها:

Booming Games, Endorphina, NetEntXprogaming, Evolution Gaming, Bet Games TV, Microgaming, BETSOFT, Amatic, Playson, iSoftBet, Habanero, Pragmatic Play, Quickspin, ELK, EvoPlay, BGaming, Play’n GO, OryxGaming, GameArt, Boopngo, Authentic Gaming, Yggdrasil, SteadyGames

روش هاي شارژ كردن حساب كاربري:

Bitcoin, Litecoin, Dogecoin, Ethereum, Zcash, Tron, Dash, Bitcoin Cash, Monero

روش هاي برداشت از حساب كاربري:

Bitcoin, Litecoin, Dogecoin, Ethereum, Zcash, Tron, Dash, BitcoinCash, Monero

در پايان به عنوان يك نظر شخصي اين نكته را يادآوري مي كنم كه اگر از محدوديت هاي نقل و انتقال پول به منظور واريز به حساب يا برداشت از حساب خسته شده ايد و به دنبال يك گزينه مناسب هستيد كه علاوه بر فراهم آوردن انواع بازي به شكل حرفه اي با فناوري كريپتو و پول هاي ديجيتال ، مورد اطمينان نيز باشد اين سايت يكي از بهترين گزينه هاي پيش روي شماست، اميدواريم لحظات خوشي داشته باشيد

فروشگاه كتاب

۸۵ بازديد

كتابفروشي آنلاين كاواك از سال ???? فعاليت خود را در زمينه‌ي بررسي و معرفي كتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعاليت به جهت همراهي و اشتياق و جذب مخاطبين بيشتر بر آن شديم تا وبگاه كاواك را راه اندازي نماييم.
هدف اصلي كاواك معرفي مجموعه‌اي از بهترين و تازه‌ترين‌هاي نشر ايران و جهان است كه براي تمامي گروه هاي سني از جمله كودك و نوجوان ارائه مي گردد. وبگاه كاواك قصد دارد با كيفيتي مطلوب و در كمترين زمان ممكن فرايند ارسال و تحويل را چه در داخل و چه در خارج از كشور براي كتاب‌خوانان عزيز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ي كاواك و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزيزان خواهد بود. همچنين فعاليت كاواك در فضاي مجازي از جمله توييتر، اينستاگرام، تلگرام و گودريدز ادامه‌ داشته و منتظر شنيدن نظرات شما عزيزان هستيم.

خريد كتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومي, هنري, روانشناسي, كودك و نوجوان, درسي و دانشگاهي و غيره
از كتابفروشي كاواك

:heavy_check_mark: داراي نماد اعتماد الكترونيك
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنيا
:heavy_check_mark: تحويل فوري كتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالاي دويست هزار تومان ارسال رايگان

جهت مشاهده‌ كتابها به وب سايت كاواك مراجعه نماييد:
https://www.cavack.com

هم‌ چنين مي‌ توانيد جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفي و نقد كتاب,تازه‌ هاي نشر,نويسندگان, شخصيت‌ هاي برجسته و غيره به مجله‌ي كاواك مراجعه نماييد:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبكه‌ هاي اجتماعي بپيونديد : cavackonline#
اينستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، يوسف آباد، خيابان اسدآبادي، پلاك 311، طبقه اول، واحد 2
شماره تماس : 88061153

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

۸۰ بازديد

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

cc0_p1.jpg

يكي از مهم ترين اركان چيدمان خانه هاي ايراني پرده است كه هميشه خانم ها به آن توجه ويژه اي داشته و دارند.

پرده عنصر اصلي در طراحي دكوراسيون داخلي منزل بوده و مي تواند تركيبي از رنگ ها و مدل هاي گوناگوني را به تناسب ساختمان و وسايل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با ساير لوازم منزل جلوه بسيار زيبايي به خانه شما مي دهد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي نكات مهمي كه هنگام انتخاب پرده بايد مد نظر قرار دهيد، بپردازيم.

از آن جايي كه امروزه افراد با كمبود وقت مواجه هستند ديگر مانند گذشته زمان كافي براي خريد كردن نداشته و اكثر كارهاي خود را از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي دهند. از اين رو ما در وب سايت آقاي پرده شرايطي را فراهم كرده ايم كه شما بتوانيد تنها از طريق تماس يا پيام با كارشناسان فروش ما ارتباط بگيريد؛ تيم مشاوره ما به منزل يا محل كار شما مراجعه مس كنند و شما مي توانيد با نمونه پارچه هاي مختلف آشنا شده و از پيشنهادات و راهنمايي هاي تيم حرفه اي و باتجربه آقاي پرده استفاده كنيد.

ubic_p2.jpg

نكته اي كه بايد هميشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشيد اين است كه پرده اي كه مي خواهيد انتخاب كنيد بايد با چيدمان و دكوراسيون خانه شما همخواني داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هواي منزل شما و ساكنان آن است؛ پس تا آن جا كه ممكن است و با ساير عناصر دكوراسيون منزل شما همخواني درد، از مدل هاي شاد و رنگ هاي روشن استفاده كنيد. در ادامه به 10 نكته طلايي كه حين انتخاب پرده بايد به آن ها توجه كنيد، مي پردازيم:

1-اندازه گيري پرده نياز به تخصص دارد و اگر شما تجربه اين كار را نداريد حتما از افراد حرفه اي استفاده كنيد. زيرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زيبايي پرده را دو چندان مي كند.

2-اگر احساس مي كنيد كه تعداد پنجره هاي منزل شما كافي نيست، حتما از پرده هايي با جنس تور و حرير استفاده كنيد تا نور كافي در منزل داشته باشيد. هنگام خريد پرده پذيرايي اگر به سراغ پارچه هاي توري يا حرير مي رويد به كيفيت پارچه دقت داشته باشيد؛ چرا كه اين پارچه ها درجه بندي كيفي مختلفي دارند و پارچه هايي كه از الياف مصنوعي تشكيل شده اند كيفيت پايين تري داشته و مناسب اين فضا نيستند.

3-اگر پنجره هايي با ابعاد بزرگ داريد و نگران پوشيده شدن بخش زيادي از ديوارها هستيد، مي توانيد از تورهاي تقريبا هم رنگ ديوارها استفاده كنيد. در اين مورد نيز از تجربه افراد متخصص استفاده كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

4-فضاي داخلي منزل چهار ركن اساسي دارد؛ سقف، ديوار، كف و مبلمان. اما دقت داشته باشيد كه بهتر است در چيدمان نهايي يكي از اين عناصر را به عنوان عنصر اصلي و ساير عناصر را براي تقويت ديگر موارد در نظر بگيريد.

5-در انتخاب مدل پرده دقت كنيد كه نور را به اندازه كافي تامين كند؛ مدل هاي زيادي هستند كه امكان تنظيم نور عبوري را در اختيار شما قرار نمي دهند و همين نكته مي تواند تاثير منفي در دكوراسيون منزل شما داشته باشد.

6-يكي از پرسش هايي كه همواره در انتخاب پرده ها مطرح مي شود اين است كه آيا پرده پارچه اي در كنار پرده كركره اي مي تواند قرار بگيرد يا خير؟ درست است كه در نگاه اول اين دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شايد برايتان جالب باشد كه اهالي فن اين حوزه معتقد هستند كه اين دو مدل پرده به شرط آن كه به درستي در كنار هم قرار بگيرند مي توانند جلوه خاصي داشته و به زيبايي محيط بيفزايند.

 

7-يكي ديگر از نكاتي كه از جانب متخصصصان اين حوزه توصيه نيز مي شود اين است كه براي مكان هايي كه قصد استراحت در آن را داريد از پرده هاي شيد و زبرا استفاده كنيد. زيرا اين پرده ها قابليت كم و زياد كردن نور را دارند. به اين نكته توجه كنيد كه خريد پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دكوراسيون داخلي با توجه به تنوع زياد اين مدل از پرده هميشه كار سختي بوده و بايد حتما از تجربه و راهنمايي فروشندگان استفاده كنيد و از آن ها بخواهيد تا نمونه كارهاي مختلف را به شما نشان دهند و با كمك آن ها بهترين گزينه را انتخاب كنيد.

8-يكي از دغدغه هاي اصلي در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته اين موضوع كاملا به سليقه شخصي شما بستگي دارد؛ چرا كه مي توان به هر ميزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهاي پرده هم سطح زمين باشد يا اينكه مقداري روي زمين كشيده شود.

9-براي حاشيه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگيريد. اين اندازه باعث شكيل تر شدن پرده شما مي شود.

10-نكته آخر اينكه هميشه پرده را در بالاترين حد نسبت به سقف نصب كنيد؛ اين كار سبب مي شود تا طرح و مدل پرده به خوبي نمايان شده و زيبايي پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا

پاورپوينت نظريه كوبلر راس در خصوص انتظار مرگ

۹۳ بازديد

پاورپوينت نظريه كوبلر راس در خصوص انتظار مرگ در 21 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد
پاورپوينت نظريه كوبلر راس در خصوص انتظار مرگ

املاك عظيميان

۹۱ بازديد

در گستره امور ملكي مشاورين امين و صادق شما انگشت شمار هستند.

مناطقي كه مشاوران املاك عظيميان فعاليت مستمر دارند :

اقدسيه – صاحبقرانيه – آجودانيه – نياوران – كامرانيه – فرمانيه – شمال كاخ

 

بيشتر با املاك عظيميان آشنا شويد :

املاك عظيميان از سال 1395 فعاليت مجموعه خود را به طور رسمي آغاز كرد و پا به عرصه خريد و فروش و رهن و اجاره بهترين ملك هاي لوكس و لاكچري منطقه يك تهران نمود. اين فعاليت ها هم اكنون و بعد  از گذشت ? سال متمادي بيشتر شده و در راستاي رضايتمندي مشتري و خدمات بهينه هدفند گرديده است. شما مخاطب گرامي مي توانيد براي دسترسي به جامع ترين منبع ملك ها و مستغلات اين منطقه از لينك زير استفاده كرده و با املاك عظيميان تماس برقرار كنيد.

بلاگ املاك عظيميان

كارشناسان املاك عظيميان در ساعات زير پاسخگوي شما هستند

كافيست در ساعات قيد شده با ما تماس بگيريد و از مشاوره رايگان بهره مند شويد

كارشناسان املاك عظيميان در ساعت زير پاسخگوي شما هستند

شنبه تا پنج شنبه از ساعت ??:?? الي ??:??

جمعه ها و اعياد  ??:?? الي ??:??

شماره هاي تماس دفتر

شماره هاي تماس دفتر در قسمت زير قيد شده است - شماره هاي مشاورين در قسمت مشاوران

تلفن تماس :  ???? ???? ???

شماره فكس :  ???? ???? ???

پاسخگويي شبانه‌روزي : ??????? ????

آدرس دفتر املاك عظيميان : تهران . خيابان موحد دانش ( اقدسيه ) . بازار صدف . طبقه سوم . واحد هشت

كود هاي شيميايي

۹۰ بازديد

tl0j_n1.jpeg

كود شيميايي به مواد معدني گفته ميشود كه داراي يك يا چند عنصر مورد نياز براي تغذيه گياهان هستند. اين كودها باعث افزايش رشد گياه شده و از طريق فرآيندهاي شيميايي توليد ميشوند. علاوه بر اين، كودهاي شيميايي موجب افزايش اثربخشي خاك با اصلاح نگهداري آب و هواي آن ميشود.

امروزه كودهاي شيميايي در تامين چيزي در حدود ?? تا ??% از منابع غذايي جهان نقش دارند. كود شيميايي مي تواند هم به خاك اضافه شود، هم مستقيما به برگ گياهان پاشيده شود، ويا آن را در آب حل كرد و به خاك گياهان اضافه كرد. كودهاي شيميايي به منظورافزايش كيفيت خاك، افزايش ميزان محصول و يا ارتقاء كيفيت محصول توليدي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين كودها به دليل معدني بودن بلافاصله تجزيه شده و در اختيار گياه قرار مي‌گيرند و بنابراين باعث افزايش سرعت رشد و عملكرد كيفي و كمي گياه در زمان كمتر مي‌شوند.

روش‌هاي مصرف كودهاي مختلف با توجه به نحوه جذب و پايداري آنها متفاوت است. عناصر مورد نياز به دو دسته پر مصرف(ماكرو) و كم مصرف(ميكرو) تقسيم مي‌شوند. عناصر پر مصرف مانند ازت(نيتروژن)، فسفر، پتاسيم، گوگرد، كلسيم و منيزيم و عناصر كم مصرف شامل: آهن، مس، بور، روي، كلر و موليبدن مي‌باشد. انواع زيادي از كودهاي شيميايي وجود دارند كه به شكل‌هاي پودري، گرانوله، مايع و گاز توليد مي شوند و مورد مصرف كشاورزان قرار مي‌گيرند.

  • دلايل استفاده وتاثيرات كمبود برخي عناصر اصلي در رشد گياهان

كودهاي شيميايي اكثراً شامل تركيباتي از عناصر سه گانه نيتروژن، فسفر و پتاسيم مي باشند، كه جهت افزايش توليد محصول به خاك اضافه مي شوند.

عموماً گياهي كه دچار كمبود نيتروژن باشد كوچك بوده و رشد كندي دارد؛ زيرا اين گياهان نيتروژن مورد نياز براي ساخت مواد بنيادي و ژنتيكي را به طور كافي ندارند. اين گياهان به دليل نداشتن كلروفيل كافي غالبا سبز كم‌رنگ يا مايل به زرد هستند. برگ‌هاي پيرتر دچار بافت‏‌مردگي شده و مي‌ميرند.در اين كود نيتروژن (ازت) به ? شكل اوره (?? درصد)، نيترات (? درصد) و آمونيوم (? درصد) وجود دارد. به همين دليل در زمان هاي مناسب پس از كوددهي جذب اين عنصر توسط گياه صورت گرفته و راندمان جذب افزايش مي يابد.

چنانچه گياه دچار كمبود فسفر باشد، نشانه هايي به طورقطع در گياه ظاهر مي شود. به طور مثال رشد گياه بسيار كند شده و يا متوقف مي شود.اين گياهان اغلب دچار ريزش برگ و يا ريزش شكوفه ميشوند و برگشان دچار تغيير رنگ شده و معمولا حاشيه ي برگ ها ارغواني و يا قرمز رنگ مي شود.

گاهي علائم كمبود فسفر شبيه به كمبود نيتروژن در گياهان مي‌باشد. در كمبود فسفر رشد بخش هوايي و ريشه كند و يا متوقف مي‌شود. برگ گياهان كوتاه، باريك و نازك شده و در اين حالت دمبرگ‎ها زاويه كوچكي را با شاخه تشكيل مي‌دهند. رشد طولي گياه عمودي مي شود و شاخه‌هاي جانبي كمتر رشد مي‌يابند. برگ‎ها به رنگ سبز تيره مايل به آبي يا ارغواني در مي‌آيند و گاهي لكه‌ها و يا نوارهايي به همين رنگ بر روي پهنك برگ‎ها ظاهر مي‌شود. تعداد برگها كاهش يافته، جوانه‌ها مي‌ميرند و تعداد شكوفه‌ها نيزكاهش مي‌يابد. بنابراين از محصول ميوه نيز كاسته مي‌شود. در هنگام كمبود فسفر در بعضي از ميوه ها، گوشت ميوه نرم و شيره ميوه خيلي ترش و خاصيت انباري آن كم مي‎شود.

اگر گياهان دچار كمبود پتاسيم شده باشند، نوك و حاشيه برگ هايشان بخصوص در برگ هاي پاييني دچار سوختگي مي شود كه اصطلاحاً به آن نوك سوختگي يا لب سوختگي گفته مي شود. همچنين زماني كه كمبود پتاسيم در گياهي به وجود آيد، تشنگي گياه سريع تر خودش را نشان داده و گياه سريعاً پژمرده شده و شادابي خود را از دست مي دهد. چنانچه گياهان دچار كمبود پتاسيم شوند، اغلب علائم زير را از خود بروز مي دهند. توقف رشد در حالت عمومي، كوتاه شدن ميان گره ها و كوتاه ماندن برگ‎ها، ميوه ها نوك كشيده شده و عدم تكامل در قسمت دم ميوه.

  • كاربرد و موارد مصرف عناصر اصلي

كمك به فتوسنتز و بهبود كيفيت محصول، افزايش بذر و ميوه، رشد سريعتر شاخ و برگ گياه از مزاياي استفاده ازكودهاي حاوي نيتروژن مي باشد. همچنين نيتروژن از عناصر تغذيه اي مهم در افزايش عملكرد مي‎باشد و به رشد بهينه گياهان كمك مي كند.

فسفر به ايجاد يك سيستم ريشه دهي قوي و سالم در گياهان كمك مي‎كند. درصد بالاي فسفرموجب تحريك ريشه زايي، افزايش گلدهي و افزايش تشكيل ميوه مي شود. فسفر مهمترين عامل در روند صحيح فتوسنتز براي گياه است.همچنين فسفر به ريشه زايي بيشتر و ازدياد شكوفه ها نيز كمك مي‎كند.

پتاسيم موجود در كود به بهبود ميوه دهي و يا پر شدن دانه كمك مي كند و تأثير به سزايي بر رنگ آوري محصولات زراعي، باغي و گلخانه اي مي‎گذارد و در نهايت باعث افزايش كمي و كيفي محصول مي‎گردد. پتاس در گياهان زينتي به گلدهي و در درختان ميوه به درشت شدن ميوه كمك چشمگيري مي‎كند. كودهاي حاوي مقادير بالاي پتاسيم موجب رسيدن ميوه و افزايش كيفيت محصول مي گردد. عموما كودهاي حاوي پتاسيم در رشد قوي ساقه، حركت آب در گياهان، پيشرفت گلدهي و باروري گياهان موثرند.

  • توضيحات فني

اگر چه نيتروژن بيشترين اتمسفر را تشكيل مي دهد، اما در شكلي است كه براي گياهان قابل دسترس نيست. نيتروژن مهمترين كود است، زيرا اين عنصر در DNA، پروتئين و ديگر اجزاي گياه (مانند كلروفيل) موجود است و در رشد برگها بسيار موثر است. تنها برخي از باكتريها و گياهان ميزبان آنها (به ويژه حبوبات) مي توانند نيتروژن موجود در اتمسفر (N2) را با تبديل آن به آمونياك تثبيت كند. فسفات مورد نياز براي توليدATP و DNA، حامل انرژي اصلي در سلول ها، و همچنين برخي از چربي ها مورد نياز است.

نيتروژن در گياهان به صورت هاي نيترات ،يون آمونيم و اوره قابل جذب مي باشد. نيترات آمونيم %?? نيتروژن داشته و هر دو فرم نيتروژن آن قابل جذب توسط گياه مي باشد. اين كود داراي پايداري بيشتر نسبت به كود اوره (رايج ترين كود مصرفي كشاورزي در ايران) مي باشد. اوره تركيب آلي بوده و به همين فرم قابل جذب توسط گياه مي باشد. از اوره در محلول پاشي برگ گياهان نيز استفاده ميشود. اوره و نيترات آمونيم را مي توان قبل از كاشت محصول و بعد از آن كه گياه مقداري رشد كرد به خاك افزود.

به طوركلي، درصد فسفر كودهاي شيميايي به صورت درصد اكسيد فسفر ذكر مي شود. اسيد فسفريك كه از تجزيه مواد آلي خاك حاصل مي شود قابل جذب گياه است، اما به صورت كود شيميايي مصرف نميشود. بخش اعظم كودهاي فسفري كه به خاك داده مي شود به وسيله كلسيم در خاك هاي قليايي و به وسيله آهن و آلومينيوم در خاكهاي اسيدي تثبيت مي گردد. معمولاً كود هاي فسفري كه به خاك داده ميشود در سال اول به صورت قابل جذب گياه باقي مي ماند و بخش كمي نيز طي سالهاي آينده قابل جذب گياه مي شود. اين عنصرعموما موجب توسعه ريشه ها، گل ها، دانه ها، ميوه ها مي شود.

ميزان محلول بودن و حركت كود فسفره در خاك بسيار محدود است. كودهاي فسفره را قبل از كاشت بايد به خاك داد و آنها را مستقيماً در ناحيه توسعه ريشه قرار داد. حداكثر ميزان محلول فسفر در pH ? تا ?/? مشاهده مي شود. بنابراين رساندن pH خاك به اين حدود مي تواند در افزايش محلول بودن و جذب فسفر اثرگذار باشد. تغيير pH خاك در خاكهاي اسيدي با اضافه كردن آهك و در خاكهاي قليايي با اضافه كردن كودهاي اسيدي يا گوگردي انجام پذير است.

اغلب كودهاي پتاسيم  محلول در آب هستند و نحوه ي اضافه كردن آنها به خاك نقش زيادي در اثر بخشي كود ندارد. كلريد پتاسيم فراوانترين تركيب پتاسيم در طبيعت است. كمبود پتاسيم بيشتر در خاك هاي اسيدي و خاك هاي شني ديده مي شود، اما كمبود آن در ساير خاك ها تحت شرايط آبياري و برداشت مقدار زيادي محصول (به ويژه يونجه) نيز مشاهده مي گردد. سولفات پتاسيم معمولترين كود پتاسيم است كه در زراعت مصرف مي شود. پتاسيم از تجزيه اوليه بقاياي گياهي نيز به خاك اضافه مي شود، اما هوموس خاك بعنوان منبع قابل توجه پتاسيم به شمار نمي رود، زيرا پتاسيم بوسيله مواد آلي تثبيت نمي گردد.

نيترات پتاسيم داراي ??% اكسيد پتاسيم است، اما كودي گران قيمت مي باشد. خاكهايي كه مقدار زيادي رس از نوع ورمي كولايت و ايليت دارند پتاسيم را تثبيت مي كنند. كلريد پتاسيم داراي مقدار زيادي پتاسيم (?? تا ??%) مي باشد. با اين حال مصرف بي رويهي كلريد پتاسيم در مواردي كه به مقدار زيادي پتاسيم نياز است چندان مطلوب نيست؛ زيرا احتمال مسموميت ناشي از فراواني كلر پيش ميآيد. با اين كه مقداري كلر براي محصولاتي مانند توتون و پنبه لازم است، اما زيادي كلر در خاك موجب نقصان كيفيت در توتون و آبدار شدن غده سيب زميني مي شود.

انواع كانكتورهاي شبكه كدام اند؟

۸۲ بازديد

 

كانكتور قطعه اي مي باشد كه به بخشي از كابل متصل شده و بخشي از سيستم كابل كشي را به پايان مي رساند و در واقع يك نقطه ي ورودي را براي دستگاه هاي شبكه همچون رايانه، روتر و هاب را فراهم مي سازد.

كانكتورها داراي انواع مختلفي مي باشند، آن ها را مي توان با توجه به ويژگي هاي ظاهري و همچنين خصوصيات جفت گيري از يكديگر متمايز نمود؛ از قبيل جك ها و شاخه ها كه كانكتورهاي نر محسوب مي شوند يا پريزها و درگاه ها كه كانكتورهاي ماده به حساب مي آيند. آن ها همچنين مي توانند با توجه به نحوه ي پيكربندي اتصالات متفاوتي كه دارند از يكديگر تميز داده شوند، به عنوان مثال اتصالات DB9 و DB15 كه به ترتيب داراي ? و ?? پين مي باشند. يكي ديگر از راه هاي تمايز دادن كانكتورها نسبت به هم نوع رابط هاي الكتريكي مي باشد كه از آنها پشتيباني مي كنند.

موارد زير نمونه اي از كانكتورهاي مختلف مي باشند:

كانكتورهاي رابط سريال مانند RS-232 و V.35

كانكتورهاي اترنت مانند كانكتورهاي RJ-45 و BNC

كانكتور كابل كشي فيبر نوري مانند كانكتورهاي SC و ST

به معناي واقعي كلمه ده ها نوع از كانكتورهاي گوناگون در شبكه مورد استفاده قرار مي گيرند كه متخصصين حرفه اي شبكه بايستي با بسياري از آن ها آشنايي كامل داشته باشند.

كانكتور BNC

اتصال دهنده يا همان كانكتور BNC مجموعه اي از كانكتورها مي باشد كه جهت متصل نمودن كابل كشي كواكسيال تينت به اجزاي مختلف شبكه مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور BNC مجهز به يك مكانيزم پيچش و قفل بوده كه اين مكانيزم منجر به فراهم شدن يك اتصال مطمئن و ايمن بين سيستم كابل كشي شبكه و تجهيزات مي شود.

به طور كلي كانكتورهاي BNC در شبكه هاي ??Base2 اترنت كاربرد دارند. انواع مختلف كانكتورهاي BNC موارد زير را شامل مي شود:

كانكتور كابل BNC كه به انتهاي يك كابل تينت لحيم كاري و يا جوش داده شده است.

كانكتور BNC T كه به جهت متصل نمودن كارت رابط شبكه (NIC) به يك بخش از كابل تينت مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور BNC barrel كه به منظور متصل نمودن دو قطعه كابل تينت استفاده مي شود.

پايانه ي BNC كه يك پايانه ي ?? اهمي را در پايان آزاد كابل تينت فراهم مي سازد.

كانكتور DB

كانكتور DB به هر نوع كانكتوري گفته مي شود كه جهت اتصال تجهيزات ترمينال داده (DTE) مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتورهاي DB سابقاً، كانكتور هاي سري D ناميده مي شدند. كانكتورهاي DB را مي توان به منظور اتصالات سريال يا موازي بين دستگاه ها استفاده نمود. انواع رايج كانكتورهاي خانواده ي DB شامل موارد زير مي شوند:

كانكتور DB-9 كه يك كانكتور سريال با ? پين جهت اتصال مودم ها، چاپگرهاي سريال، دستگاه هاي ماوس و غيره مي باشد.

كانكتور DB-15 كه يك كانكتور با ?? پين بوده و به منظور متصل نمودن دستگاه هايي همچون مانيتورهاي مكين تاش و كارت هاي رابط شبكه (NIC)، براي كابل هاي ??Base5 مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور DB-25، كه يك كانكتور داراي ?? پين بوده و جهت متصل نمودن دستگاه هاي رابط سيستم ريز كامپيوتر مكين تاش (SCSI)، مودم ها، چاپگر هاي سريال، كابل هاي موازي، جعبه هاي سوئيچ و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور DB-37 كه يك كانكتور با تعداد ?? پين مي باشد و جهت اتصال دستگاه هايي همچون روتر و واحدهاي خدمات كانال (CSU) استفاده مي شود.

كانكتور DB-60 كه كانكتوري با ?? پين مي باشد و جهت متصل نمودن دستگاه هايي مانند روترهاي سيسكو مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور هاي سري V

كانكتورهاي سري V مجموعه اي از استانداردهاي ارتباطي مي باشند كه توسط اتحاديه ي بين المللي ارتباطات از راه دور (ITU) توسعه داده شده اند.

پروتكل ‌هاي سريV روش ‌هايي را به منظور تبادل اطلاعات از طريق سيستم تلفن عمومي با استفاده از ابزارهاي ارتباطي نظير مودم و مولتي پلكسر، ايجاد مي نمايند. اين پروتكل هاي گوناگون در واقع رابط هاي بين تجهيزات پايانه داده (DTE) مانند كامپيوترها و تجهيزات ارتباطات داده (DCE) مانند مودم ها را تعيين نموده و همچنين روش هاي سيگنال دهي را جهت استفاده از طريق سيستم هاي تلفن عمومي ارائه مي نمايند.

كانكتورهاي RJ

كانكتورهاي RJ خانواده اي از كانكتورهاي push-and-click يا همان فشار و كليك براي سيم كشي جفت پيچ خورده در سيم كشي تلفن و شبكه به شمار مي روند. RJ مخفف Regged Jack مي باشد و انواع كانكتورهاي RJ هم اتصال ماده يعني jack و هم نوع اتصال نر يعني Plug را در بر مي گيرند.

كانكتور RJ-11 يك كانكتور نوعي تلفني با ? سيم يا ? سيم مي باشد كه تلفن ها را به صفحات جداري متصل مي نمايد. كانكتور RJ-11 حداكثر شش سيم را پشتيباني مي كند اما فقط نوع داراي چهار سيم آن با كابل كشي دو جفت پيچ خورده به طور متداول در كابل كشي تلفن يافت مي شود.

كانكتور RJ-45 يك كانكتور نوع تلفن ? سيمي مي باشد كه به منظور اتصال رايانه‌ها، صفحات جداري الكتريكي، پچ پانل هل و ساير اجزاي شبكه با كابل كشي جفت پيچ خورده بكار مي‌رود. كانكتور RJ-45 يك نوع اتصال دهنده ي استاندارد براي هر دو جفت كابل كشي جفت پيچ خورده ي محافظت نشده (UTP) و جفت پيچ خورده ي محافظت شده (STP) در شبكه هاي اترنت star-topology مانند ??BaseT و ???BaseT4 محسوب مي شود.

كانكتور RJ-48 يك كانكتور تلفن از نوع ? سيم بوده كه به منظور اتصال خطوط سرويس داده ي ديجيتال T1 و ??KB با كابل كشي جفت پيچ خورده مورد استفاده قرار مي گيرد. كانكتور RJ-48 از همان جك كانكتور RJ-45 استفاده نموده در حالي كه از پين متفاوتي استفاده مي كند، به همراه يك جفت سيم بخ منظور انتقال سيگنال و يك جفت براي دريافت سيگنال، يك جفت جهت تخليه و يك جفت استفاده نشده جهت رزرو براي استفاده هاي احتمالي آينده.

يه طور كلي كانكتورهاي RJ-48 در سه نوع RJ-48C ، RJ-48X براي اتصال خطوط T1 و RJ-48S براي اتصال خطوط DDS 56-KB تعبيه شده اند.

كانكتورهاي فيبر نوري

كانكتورهاي SC / ST جهت اتصال كابل كشي فيبر نوري به دستگاه هاي شبكه استفاده مي شوند. حروف اختصاري SC مخفف subscriber connector و ST مخفف straight tip مي باشند.

اين كانكتورها جزو انواع كانكتورهايي مي باشند كه معمولاً براي اتصال كابل كشي فيبر نوري به دستگاه هاي شبكه مورد استفاده قرار مي گيرند. هر دو مورد از اين كانكتورها توسط استاندارد هاي اتحاديه ي صنايع الكترونيكي و انجمن صنعت ارتباطات به رسميت شناخته شده اند.

حروف SC مخفف اتصال مشترك است و يك كانكتور فيبر نوري استاندارد دوبلكس با بدنه ي پلاستيكي شكل مربع و ويژگي قفل push-pull locking مي باشد. كانكتورهاي SC به طور معمول در محيط هاي ارتباطي داده، CATV و تلفن استفاده مي شوند.

كانكتور ST، يك كانكتور فيبر نوري با كارايي بالا و با حلقه هاي سراميكي گرد بوده كه داراي قفل bayonet يا همان قفل چفتي مي باشد. كانكتور هاي ST نسبت به كانكتورهاي SC متداول تر مي باشند.

معمولاً مي توانيد از كانكتورهاي SC و ST با كابل كشي فيبر نوري تك حالته يا چند حالته استفاده كنيد. همچنين لازم به ذكر است كه كانكتورهاي SC و ST به دو صورت ساده و دوبلكس عرضه مي شوند.

نوع سوم از كانكتورهاي فيبر نوري كانكتورهاي SMA مي باشند كه از ويژگي قفل مهره اي برخوردار بوده و زير مجموعه هاي آن شامل كانكتورهاي SMA905 و SMA906 مي باشند.

و اما در واقع بهترين كانكتورهاي فيبر نوري كانكتورهاي military-grade هستند. اين كانكتورها داراي مشخصات MIL-C-83522 (ST) بوده و ضد خوردگي هستند، قابليت كاهش فشار كابل را داشته و در برابر گرما، شوك، لرزش، قارچ و هرگونه سايش مقاوم هستند.

دستگاه هاي رابط سيستم ريز كامپيوترها يا SCSI

واژه ي SCSI مخفف Small Computer System Interface بوده و زمينه ي اتصال لوازم جانبي را به رايانه با استفاده از رابط انتقال موازي فراهم مي سازد. كانكتورهاي (SCSI) توسط كمپاني اپل توسعه يافته است و در دنياي رايانه هاي شخصي براي سولوشن هاي ذخيره سازي با كيفيت بالا مورد استفاده قرار مي گيرد.

به منظور پياده سازي SCSI بر روي يك سيستم، مي توانيد از يك آداپتور SCSI جهت رابط با سيستم و دستگاه هاي مناسب SCSI مانند هارد ديسك هاي SCSI استفاده كنيد.

هر دستگاه مرتبط با يك گذرگاه SCSI بايد داراي يك شماره شناسه ي دستگاه SCSI تخصيص داده شده به خود آن دستگاه باشد كه به SCSI اجازه مي دهد تا تعدادي از دستگاه ها را توسط يك گذرگاه موازي واحد به يكديگر متصل نمايد.

شما مي توانيد شناسه هاي SCSI را با استفاده از سوئيچ هاي dip يا jumper ها و يا با استفاده از نرم افزار پيكربندي تغيير دهيد.

https://networkencyclopedia.com/connector-device/

https://networkencyclopedia.com/bnc-connector/

https://networkencyclopedia.com/db-connector/

https://networkencyclopedia.com/sc-and-st-connectors/

https://networkencyclopedia.com/small-computer-system-interface-scsi/

 

The post انواع كانكتورهاي شبكه كدام اند؟ appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

عوارض كاشت دندان را حتما بدانيد

۹۱ بازديد

عوارض كاشت دندان را حتما بدانيد

خوشبختانه درمان ايمپلنت در بين همه درمان‌هاي ديگر دندانپزشكي كم‌عارضه‌ترين به شمار مي‌رود و با توجه به ظهور تكنولوژي جديد راديوگرافي ?بعدي امكان خطا به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است. هرچند ميزان تخصص درمانگر و تبحر و سابقه كار و تجربه بسيار نكته مهمي در افزايش موفقيت درمان است. امروزه قريب به ?? درصد دندانپزشكان از اين روش استفاده مي‌كنند. انتخاب صحيح درمانگر در اين بين بسيار مهم است.

به گزارش سرويس بازار ايسنا، بنابر اعلام كلينيك تخصصي ايمپلنت دكتر بزرگ، ايمپلنت نيز مانند هر عمل ديگري مي‌تواند عوارضي داشته باشد و لازم است براي كاهش اين عوارض آن‌ها را بشناسيد و بايد گفت اغلب عوارض ايمپلنت طبيعي و قابل برگشت است و جاي نگراني نيست.

عوارض ايمپلنت

?-خارج شدن روكش

در سال اول روكش‌هاي دندان با چسب موقت چسبانده مي‌شود و احتمال افتادن روكش در سال اول وجود دارد و در صورتي كه روكش موقت دندان بيافتد بايد براي چسباندن مجدد روكش روي ايمپلنت به دندان پزشك مراجعه شود و در صورتي كه شرايط استاندارد باشد با چسب دائمي روكش چسبانده مي‌شود.

?-لق شدن روكش

احتمال لق شدن روكش در برخي موارد كه فشار در برخي نواحي بيش از حد معمول باشد وجود دارد. اين لق شدن ممكن است در قسمت پايه رخ دهد كه اصولا بعد از پيوند نبايد ايمپلنت دندان حركتي داشته باشد و جراح براي گذاشتن پروتز بايد توجه كند كه ايمپلنت به طور كامل جوش خورده باشد و در برخي مواقع ممكن است در هنگام گذاشتن پروتز ايمپلنت به طور كامل چسبيده و سفت شده باشد ولي بعدا در اثر فشار شل شود كه دليل اين شل شدن اين است كه  به جاي چسبندگي استخواني به سطح ايمپلنت بافت فيبروز به آن مي‌چسبد و در چنين مواقعي كه پايه ايمپلنت شل مي‌شود بايد روكش و پايه به طور كامل خارج شوند و پايه جديد جايگزاري شود.

يا ممكن است پروتز روي ايمپلنت  به دليل جدا شدن چسب و يا بلند بودن روكش شل شود و در اين حالت كه شيوع بيشتري دارد، پروتز جدا مي‌شود و اندازه آن بررسي مي‌شود و مجددا چسبانده مي‌شود.

يا در حالتي ديگري ممكن است پيچ متصل كننده رويي پروتز به پايه شل شود كه اغلب به دليل كوتاه بودن پيچ و تطابق نداشتن با اباتمنت در ايمپلنت‌هاي ارزان و كره‌اي اين اتفاق مي‌افتد.

vf5_m2.jpg

?-شل شدن پيچ داخلي ايمپلنت و شكستگي پروتز

احتمال شل شدن پيچ داخلي ايمپلنت دندان  بر اثر فشار زيادي كه به روكش وارد مي‌شود وجود دارد كه اغلب در اثر دندان قروچه اين اتفاق ممكن است بيافتد و يا در اثر زير دندان رفتن سنگ در صورت بروز چنين اتفاقي پروتز توسط پزشك خارج و درمان مي‌شود.

?-شكستگي بدنه ايمپلنت

احتمال وقوع اين عارضه بسيار كم است اما نمي‌توان گفت غير ممكن است. اين عارضه در صورتي كه فشار بسيار زياد به ايمپلنت وارد شود در مواردي كه پروتز دندان  به صورت نامناسب كار شده باشد و باعث انتقال فشارها از مركز به اطراف ايمپلنت شود، ممكن است رخ بدهد.

?-عفونت

بسياري از مردم از عفونت پس از انواع جراحي مي‌ترسند و همه علائم پس از جراحي را نشانه عفونت مي‌دانند در صورتي كه چنين نيست و بسياري از تورم و ترشح‌ها به دليل عفونت نيست  و پديده‌هاي طبيعي پس از جراحي است و براي جراحي ايمپلنت ترس بيش از حد و غير منطقي از عفونت اشتباه است. براي مثال قبل از كاشت ايمپلنت بايد ميزان استخوان فك بررسي شود و در صورت نياز از پيوند استخوان قبل از ايمپلنت استفاده شود به طوري كه ديواره استخواني به طور كامل ايمپلنت را در محاصره قرار دهد و در صورتي كه ايمپلنت به طور كامل به استخوان فك جوش نخورد، نمي‌توان روي آن روكش قرار داد و ممكن است نياز به برداشتن ايمپلنت باشد كه در اين صورت فكر به اشتباه فكر مي‌كند كه دليل برداشتن ايمپلنت عفونت بوده است .اما چنين نيست و احتمال  عفونت در جراحي ايمپلنت بسيار كم و ناچيز است و با رعايت بهداشت دهان و دندان و با توجه به توصيه‌هاي پزشك تا اندازه زيادي مي‌توان احتمال عفونت  پس از درمان ايمپلنت را كاهش داد.

قيمت ايمپلنت دندان

از ديگر مواردي كه بر هزينه نهايي ايمپلنت موثر است تعداد ايمپلنت كاشته شده است  و با توجه به موقعيت كاشت دندان و دندان‌هاي مجاور و با توجه به نظر دندانپزشك مي‌توان از دو ايمپلنت به جاي سه ايمپلنت استفاده كرد.

نحوه كاشت ايمپلنت نيز متفاوت است و هزينه متفاوتي دارد و روش كاشت فوري و روش كاشت در چند مرحله و … از جمله روش‌هايي است كه هر كدام هزينه متفاوتي دارد. علاوه بر تعداد و نحوه كاشت ايمپلنت جنس و كيفيت روكش‌هاي دنداني كه براي ايمپلنت ساخته مي‌شوند متفاوت و در نتيجه قيمت آن‌ها نيز متفاوت است.

به طور كلي قيمت ايمپلنت دندان به دليل متريال گران‌قيمتي كه در اين روش استفاده مي‌شود نسبت به ديگر روش‌هاي دندان‌پزشكي بيشتر است. ايمپلنت دندان نمي‌تواند توسط يك دندان پزشك معمولي انجام شود و نياز به تخصص بالا دارد و اين امر نيز در هزينه نهايي ايمپلنت موثر است.

ممكن است روش‌هاي ديگري با هزينه كمتر براي ترميم دندان وجود داشته باشد اما هيچ يك از روش‌ها نمي‌تواند كيفيت و عمر ايمپلنت را داشته باشد و ايمپلنت به خوبي جايگزين دندان از دست رفته مي‌شود و مانند دندان طبيعي است و كيفيت و عمر بالاتري دارد.

براي افرادي  كه به دنبال برند خوب هستند و برند خوب اهميت زيادي براي آن‌ها دارد پيشنهاد مي‌شود كه از ايمپلنت سوئيسي استفاده شود.

 

منبع : ايسنا

راديولوژي الف

۷۷ بازديد

راديولوژي الف

راديولوژي شامل متدها و روش هاي مختلفي در عكس برداري است كه هر كدام مزيت هاي خاص خود را دارد. پيشرفت علم نيز تكنولوژي هاي تازه اي را در اختيار مراكز راديولوژي قرار مي دهد تا با بهره گيري از علم و تجربه، درمان هاي دقيق تري به بيماران ارائه شود. در اينجا اشاره كوتاهي به سه عكس متداول در دندانپزشكي مي كنيم:

  • عكس opg

عكس opg يكي از انواع عكس هاي راديولوژي رايج در دندانپزشكي است. وقتي فرد براي معاينه به صورت ساليانه به دندان پزشك مراجعه مي كند، در اولين اقدام، دندان پزشك دستور يك عكس opg را مي نويسد. در اين عكس نمايي از همه دندان ها در يك تصوير ديده مي شود كه بر اساس آن دندان پزشك تعداد جلسات لازم براي درمان را تنظيم مي كند.

كاربرد عكس opg

اين نوع از عكس برداري كاربردهايي در دندان پزشكي دارد كه به اين شرح است:

  • تشخيص حفره هاي دندان ها
  • مشاهده عفونت در لثه و دندان
  • وجود تومورها در لثه و دهان
  • تشخيص مشكلات سينوسي
  • شكستگي استخوان فك و دندان ها
  • مشاهده ميزان رشد دندان هاي شيري

فايده عكس opg

اين نوع از عكس برداري دندانپزشكي، كمك مي كند تا پوسيدگي هاي دندان، در مراحل ابتدايي تشخيص و درمان شود. زيرا با عميق تر شدن و گسترش پوسيدگي، امكان از دست رفتن دندان وجود دارد.

روند انجام كار

براي انجام اين عكس برداري، ابتدا بايستي عينك و اشياي فلزي ناحيه گردن و صورت مانند گردنبند را كنار گذاشت و چانه را روي قسمت مخصوص دستگاه قرار داد. صفحه كوچكي نيز در داخل دهان قرار مي گيرد كه فرد بايد آن را با دندان هاي خود ثابت نگه دارد.

بخشي از دستگاه كه به صورت دوار حركت مي كند، دور سر بيمار به حركت در مي آيد و تصويري ??? درجه اي از ناحيه فك بالا و پايين را در يك نما حاصل مي كند. در زمان كار دستگاه، فرد بايد ثابت و بي حركت بماند. مدت زمان اين عكس برداري به طور معمول كمتر از ? دقيقه خواهد بود.

عكس opg  در زعفرانيه

براي تهيه عكس opg و استفاده از اين خدمت در عكس opg در زعفرانيه و مناطق اطراف مي توان به راديولوژي الف مراجعه كرد كه با در اختيار داشتن تجهيزات به روز و كادري مجرب، آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

  • عكس ايمپلنت

هرگاه فردي به هر علت، يك يا چند دندان خود را از دست بدهد، بهترين روش جايگزيني دندان، استفاده از ايمپلنت است. ايمپلنت دنداني است كه دندان پزشك بر اساس قالب هاي تهيه شده از فك بيمار، ساخته و آن را به شكل ثابت به فك متصل مي كند. ظاهر ايمپلنت با دندان هاي ديگر تفاوت چنداني ندارد.

در مراحل قالب گيري، اتصال و بعد از متصل كردن ايمپلنت، نياز است تا دندان پزشك به صورت واضح عكس هاي دو بعدي يا سه بعدي از فك را مشاهده كند. در اين مواقع انواع عكس برداري هاي قابل استفاده در دندانپزشكي به كمك دندان پزشك مي آيند و او مي تواند بر حسب نياز از يكي از روش ها بهره ببرد.

عكس ايمپلنت را مي توان از طريق روش معمولي راديولوژي دندان، سي تي اسكن، راديولوژي جمجمه، opg و cbct تهيه كرد. اين روش ها، قابل جانشيني با يكديگر نيستند و به تشخيص دندان پزشك هر بار، يكي از آن ها مورد استفاده قرار مي گيرد. از ميان اين روش ها كه عكسي دو بعدي را در اختيار دندان پزشك قرار مي دهند، cbct با ارائه عكس سه بعدي كمك شايان توجهي به روند درمان مي كند.

تمامي روش هاي مورد نياز در تهيه عكس ايمپلنت در شمال تهران، در مركز راديولوژي الف گرد هم آورده شده تا بيمار با مراجعه به تنها يك مركز، تمام خدمات مورد نياز خود را دريافت كند.

عكس cbct

Cbct تكنولوژي شاخصي است كه به كمك متخصصين آمده تا درمان مطلوب تري را رقم بزند. دستگاه عكس برداري cbct همانند سي تي اسكن از اشعه ايكس براي ثبت تصاوير استفاده مي كند اما به دليل حجم كم اشعه و زمان كمتر تابش، ايمني بالاتري نسبت به دستگاه سي تي اسكن دارد.

تصوير سه بعدي؛ مهم ترين دستاورد cbct

مهم ترين شاخصه cbct ارائه تصوير سه بعدي از طريق پردازش اطلاعات حين تصويربرداري است. اين تصوير سه بعدي به دندان پزشك اين امكان را مي دهد كه دهان و دندان ها را از زواياي مختلف مورد بررسي قرار داده و عصب، رگ ها و بافت محل مورد نظر را به خوبي مشاهده كند. اگر كيست يا عفونتي نيز در فضاي دهان وجود داشته باشد، با اين شكل از عكس برداري مشخص مي شود.

عكس cbct؛ قابل استفاده براي متخصصين رشته هاي مختلف

اسكن هايي كه از فك و صورت با دستگاه cbct گرفته مي شود، علاوه بر دندان پزشكان به مدد متخصصين گوش و حلق و بيني، جراحان فك و صورت و سازندگان پروتزهاي صورت نيز مي آيد. پزشكان و دندان پزشكان با داشتن تصاوير سه بعدي، تشخيص هاي دقيق تر و عملكرد بهتري خواهند داشت. تصويرهاي سه بعدي ضريب خطاي انساني را به طور محسوسي كاهش مي دهد.

 نحوه عكس برداري با دستگاه cbct

نحوه تصويربرداري با اين روش به اين گونه است كه فرد بعد از خارج كردن تمامي اشياي فلزي از ناحيه گردن و سر، در مقابل دستگاه بي حركت قرار مي گيرد. دستگاه با چرخشي ??? درجه اي، از تمام نسوج نرم و استخوان ها تصويرهاي دو بعدي تهيه مي كند. در هر دور از چرخش، دستگاه cbct مي تواند ??? تا ??? عكس بگيرد. در نهايت با تركيب عكس ها در زواياي مختلف، تصاويري سه بعدي قابل ارائه به پزشك است.

كاربردهاي عكس cbct

همان طور كه گفته شد اين شيوه از عكس برداري در رشته هاي مختلف پزشكي و دندان پزشكي كاربرد دارد. تعدادي از كاربردهاي رايج cbct را مي توان نام برد:

  • تشخيص اختلال مفصل
  • بررسي سينوس ها
  • پيدا كردن راه حلي براي مشكلات ارتودنسي
  • بررسي دندان هاي نهفته
  • بررسي نحوه قرارگيري ايمپلنت ها
  • تشخيص مشكلات فك
  • مشاهده تومورهاي محدوده دهان
  • ارزيابي مجاري عصبي
  • مطالعه ساختار استخوان ها

?? -پيدا كردن منشا درد بعد از جراحي

 عكس cbct  نيم فك

در صورت لزوم دندان پزشك دستور عكس cbct نيم فك را مي نويسد. در اين مواقع عكس هاي تهيه شده از منطقه مورد نظر به صورت سه بعدي پردازش شده و به صورت ديجيتال در اختيار بيمار و پزشك قرار مي گيرد.

منبع: مجله سلامت

ุงู‡ู…�Œุช ุจฺฉ ู„�Œู†ฺฉ ุจุฑ ุณุฆูˆ

۷۹ بازديد


براي توضيحات بيشتر بر روي عنوان زير كليك كنيد
ุงู‡ู…�Œุช ุจฺฉ ู„�Œู†ฺฉ ุจุฑ ุณุฆูˆ