از مهندسي بافت براي ساخت دريچه هاي قلب استفاده مي شود

۲ بازديد

از مهندسی بافت برای ساخت دریچه های قلب استفاده می شود

یک تیم تحقیقاتی بذرهایی را با استفاده از ترکیبی از فناوری نانو، چاپ سه بعدی و مهندسی مکانیک تولید کرده اند که می تواند سلول های زنده را رشد داده و ماشین آلات و اندام ها را تولید کند.

یک تیم تحقیقاتی از ترکیبی از فناوری نانو، پرینت سه بعدی و مهندسی بافت دریچه‌های قلب ایجاد کرده‌اند که قادر به رشد سلول‌های زنده و تولید بافت‌ها و اندام‌های عملکردی هستند. در حال حاضر نیاز مبرمی به دریچه های قلب وجود دارد زیرا بیماری های مربوط به دریچه های قلب یکی از شایع ترین علل نارسایی قلبی هستند. تنها در آمریکا سالانه بیش از 90000 نفر نیاز به تعویض دریچه قلب دارند. در این میان، دریچه های قلب مهندسی شده توانسته اند بر برخی از مشکلات مربوط به دریچه های مکانیکی و بیوپروتزی غلبه کنند. اما در حال حاضر استفاده از دریچه‌های مکانیکی که معمولاً فلزی هستند، فرد را مجبور می‌کند تا پایان عمر خود را صرف رقیق‌کننده‌های خون کند و دریچه‌های بیوپروتز که معمولاً از حیوانات بافتی ساخته می‌شوند، عمر محدودی دارند و باید. بعد از 10 تا 20 سال باید تعویض شود.

هر دو نوع دریچه قادر به بزرگ شدن نیستند، به این معنی که نوجوانانی که به کمک نیاز دارند باید چندین بار در طول زندگی خود قلب خود را تعویض کنند. در همین حال، محققان توانسته اند برای اولین بار با استفاده از مواد زیستی مبتنی بر نانوالیاف قوی، انعطاف پذیر و غیر قابل تجزیه، دریچه های قلب مهندسی زیستی تولید کنند. سلول های بنیادی قلب در این آردها رشد می کنند و در انکوباتور قرار می گیرند. سلول ها در یک دوره 15 روزه رشد می کنند و چندین لایه سلول را تشکیل می دهند و به تدریج جایگزین داربست رو به زوال می شوند.

این روش تا زمانی ادامه می یابد که دریچه پس از کاشت در بدن بیمار به طور کامل با بافت های طبیعی بیمار یکپارچه شود. نتایج بالینی کاشت این دریچه ها نشان داده است که عملکرد آنها مشابه دریچه های طبیعی قلب بوده و با همان سرعت و فشار موثر دریچه های تجاری باز و بسته می شوند. اگرچه هنوز راه زیادی تا رسیدن این دریچه ها به بالین وجود دارد، اما محققان بر این باورند که این دریچه های میکرو موتوری می توانند به زودی نارسایی دریچه قلب را حل کنند.

منبع : http://gg.gg/12bobx

https://bit.ly/3SojFc7

https://did.li/GH6YH

شرکت فناوری بن یاخته

 

https://social.msdn.microsoft.com/profile/tamikahayes2/

https://www.pinterest.com/pin/931682241637205723/

https://express.adobe.com/page/JIKt2B2Kb1grT/

https://sites.google.com/view/bonbiotech/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/08/20/bonbiotech/

https://tamikahayes2.tumblr.com/

https://myspace.com/tamikahayes2

https://disqus.com/by/tamikahayes2/about/

https://www.goodreads.com/user/show/155022580-tamika-hayes

https://en.gravatar.com/tamikahayes2

https://www.ted.com/profiles/37614594

https://www.behance.net/tamikahayes

https://tamikahayes2.livejournal.com/profile

https://www.quora.com/profile/Tamika-Hayes-12

https://issuu.com/tamikahayes2

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.