قيمت ميلگرد چگونه محاسبه مي‌شود؟

۲ بازديد

از ميلگردها در پروژه‌هاي ساختماني به منظور افزايش استحكام بتن در برابر نيروهاي كششي، برشي و خمشي استفاده مي‌شود چرا كه بتن خود به تنهايي به دليل كشساني نبودن در برابر زلزله، لرزش و ضربات مقاومت لازم را نخواهد داشت.اما قيمت اين مقطع فولادي پرمصرف را چگونه مي‌توان محاسبه كرد؟ چه فاكتورهايي در تعيين قيمت ميلگرد نقش دارند؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

محاسبه نرخ ميلگرد

وزن ميلگرد تابع مشخصاتي چون سايز، نوع ، كارخانه‌ي سازنده و … است. از طرفي در محاسبه قيمت نهايي بايد قيمت روز اين مقطع فولادي را نيز در نظر داشت. در ادامه اين مقاله تك تك عواملي كه به صورت مستقيم و غير مستقيم بر نرخ اين مقطع فولادي تأثير گذارند را بررسي خواهيم كرد:

محاسبه وزن ميلگرد

براي محاسبه‌ي وزن يك ميلگرد بايد فاكتورهاي چون قطر و سايز آن را در نظر بگيريد. از آنجايي كه اطلاع از وزن اين مقطع فولادي براي خريد و فروش و استفاده از آن در پروژه‌ها بسيار موردنياز است فرمول‌هايي براي اين كار تعريف شده است. شما مي‌توانيد براي اطلاع از وزن ميلگرد مورد نظر خود به يكي از روش‌ها زير اقدام كنيد:

?- در صورتي كه نياز به محاسبه‌ي بسيار دقيق نداريد، و اطلاع از حدود وزن براي شما كافي‌است مي‌توانيد از فرمول زير استفاده كنيد.

در اين فرمول به صورت تقريبي براي هر متر مربع ?? تا ?? كيلوگرم وزن ميلگرد در نظر گرفته مي‌شود.

?- در صورتي كه نياز به محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد داريد بايد از فرمول زير استفاده كنيد. در اين فرمول وزن به صورت حدودي در نظر گرفته نمي‌شود بلكه با استفاده از جدول ليستوفر و جدول اشتال وزني به صورت دقيق و مشخص تعيين شده و در آن جايگذاري مي‌شود:

روش محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد:

براي مثال: وزن يك شاخه ?? متري ميلگرد ?? با فرمول اين چنين محاسبه مي‌شود:

?- فرمول ديگري كه مي‌توان براساس آن وزن هر شاخه را به صورت دقيق محاسبه كرد، فرمول زير است:

وزن نهايي = (شعاع (ميليمتر) * شعاع (ميليمتر) * ???? * ???? / ????) * طول

(ميليمتر)عدد ??? در فرمول بالا وزن مخصوص فولاد است.

?- اگر از گريد و سايز محصول خود اطلاع داريد، مي‌توانيد به جدول اشتال وزني و يا جدول ليستوفر مراجعه كرده و وزن يك متر را مشاهده نماييد.

?- هر كارخانه توليد كننده نيز جدول وزني براي توليدات خود تدوين مي‌كند كه مي‌توانيد به آن مراجعه كرده و وزن ميلگرد خود را براساس مشخصات در آن بيابيد.

كارخانه سازنده:

يكي ديگر از عواملي كه در تعيين قيمت اين مقطع فولادي نقش دارد، برند كارخانه توليدي است. در ميان كارخانجات توليدي در ايران، محصولات كارخانه ذوب آهن اصفهان از كيفيت بالاتري برخوردار هستند. كيفيت بالاتر محصولات ذوب آهن اصفهان موجب شده است كه ميزان تقاضاي ميلگرد اين كارخانه در بازار بالاتر باشد و در نتيجه قيمت آن را افزايش دهد.
علاوه بر كيفيت، آلياژي كه هر كارخانه براي توليد خود انتخاب كرده و به كار مي‌گيرد، نيز متقاوت است. آلياژهاي مختلف ممكن است در يك سايز يكسان وزن‌هاي متفاوتي را به آن بدهد.
قطر اسمي كارخانجات مختلف نيز ممكن است ? تا ? ميليمتر با مقدار مشخص شده در استاندارد اختلاف داشته باشد و همين ? تا ? ميليمتر اختلاف، وزن اين مقطع فولادي را به اندازه‌ي قابل مشاهده‌ي دستخوش تغييرات خواهد كرد.
جهت اطلاع از قيمت ميلگرد توليد شده در كارخانجات مطرح داخلي مي‌توانيد با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

نرخ روز ميلگرد :

عامل مهم ديگري كه قيمت اين مقطع فولادي را تعيين مي‌كند قيمت و نرخ روز ميلگرد است. قيمت روز انواع محصولات فولادي متأثر از نرخ پايه بازار آهن و فولاد كشور تغيير مي‌كند.
قيمت روز شمش فولادي به عنوان ماده‌ي اوليه، نسبت عرضه و تقاضاي موجود در بازار، قيمت جهاني فولاد، قيمت روز انرژي، سياست‌هاي داخلي، سياست‌هاي كشورهاي خارجي، تورم و … تعيين مي‌شود و بر تك تك محصولات فولادي اثر مي‌گذارد. شما مي‌توانيد جهت اطلاع از آخرين قيمت‌ انواع مقاطع فولادي در بازار با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

تهيه مقاطع فولادي با بهترين قيمت

براي خريد ميلگرد بهتر است به سراغ مراكز معتبر و با سابقه برويد. چرا كه چنين مراكزي به دليل ارتباط مستمر با كارخانجات از قيمت روز محصولات فولادي مرتباً و به طور دقيق اطلاع پيدا مي‌كنند. همچنين اين مراكز به دليل ارتباط مستقيم با كارخانجات توليدي، قيمت‌هاي مناسبتري را به شما پيشنهاد خواهند دارد.
يكي از بزرگترين و معتبرترين مراكز فروش مقاطع فولادي، آراد آهن است. بازرگاني آرادآهن با بيش از دو دهه سابقه محصولات فولادي توليد شده توسط كارخانجات مطرح داخلي را با بهترين قيمت ممكن به دست مشتريان خود در هر نقطه از كشور مي‌رساند.
جهت اطلاع از شرايط ويژه فروش انواع مقاطع فولادي در بازرگاني آراد آهن با شماره‌ي: ?????-??? تماس حاصل فرماييد.

منبع : آمازينگ

علت ريزش مو و روش هاي درمان آن

۲ بازديد

علت ريزش مو و روش هاي درمان آن

علت ريزش مو چيست؟

طبيعي است كه انسان هر روز تعداد مشخصي از موهاي خود را از دست بدهد. اگر ريزش مو قابل توجه باشد مي‌تواند يك عارضه محسوب و باعث نگراني شود. براي علت ريزش مو هم در علم پزشك مدرن و هم در طب سنتي دلايل مختلفي بيان شده است. اگاهي از مهمترين علت هاي ريزش مو مي‌تواند به فرد در پيشگيري و درمان اين عارضه كمك كند.

ريزش مي‌تواند موقت يا دائمي باشد، اگر ريختن مو موقت باشد با يك وقفه ساده در چرخه رشد مو آغاز و سپس موهاي شما معمولاً بدون درمان شروع به رشد مجدد مي‌كنند. اما اگر اين عارضه ادامه پيدا كند و موي جديد رشد پيدا نكند نياز به كشف علت و درمان وجود دارد.

مردان اگرچه بيشتر از خانم‌ها موهاي خود را از دست مي‌دهند اما ريزش و نازك شدن مو علاوه بر مردان در زنان هم به وفور ديده مي‌شود.

 

علت ريزش مو در افراد

ريزش موي ژنتيكي

ريزش مو در تيروئيد

ريزش مو در اثر مصرف دارو

عفونت هاي پوست سر

تروما؛ علت ريزش مو از ريشه

قند خون بالا

ديابت

لوپوس اريتماتوس سيستميك

ريزش مو در سرطان

ريزش در موي سر به علت شوك جسمي يا عاطفي

استرس و ريزش مو

سوء تغذيه و رژيم غذايي نادرست

كمبود آهن

كمبود روي

عدم تعادل در مصرف ويتامين

 

 

علت ريزش مو در زنان

كم پشت شدن موها در زنان مي‌تواند به علت شرايط خاصي كه در آن قرار مي‌گيرند مانند بارداري و… باشد. خوشبختانه، روش‌هاي بسياري براي درمان ريزش مو در زنان و مردان نيز وجود دارد؛ البته يافتن راه درمان اين عارضه وابسته به كشف علت ريزش مو است و مي تواند در زنان و مردان علت هاي متفاوتي داشته باشد.

ريزش هورموني مو

ريزش مو بعد از زايمان

مصرف قرص‌هاي ضد بارداري؛

ريزش مو يائسگي

تنبلي تخمدان

آلوپسي كششي

 

 

علت ريزش مو در مردان

همانطور كه بيان شد علت ريزش شديد مو در مردان مي‌تواند عامل ارثي داشته باشد. علت ريزش مو از وسط سر يا ريزش مو با الگوي مردانه، آلوپسي آندروژيك است. حدود 85 درصد از مردان در سن 50 سالگي دچار نازك شدن شديد مو مي‌شوند. اين اتفاق مي‌تواند در مرداني كه زمينه ارثي دارند قبل از 21 سالگي شروع شود. از ديگر دلايل ريزش مو در مردان مي‌توان به سيگار كشيدن، استرس، مصرف داروهاي خاص و بيماري‌هاي خاصي كه در بالا نام برديم، اشاره كرد.

 

تاثير درمان ريزش مو با طب سوزني

درمان ريزش مو با طب سوزني، يك روش درماني كاملا ايمن و بدون استفاده از مواد شيميايي است كه امروزه بسيار محبوب شده است.

 طب چيني، سابقه طولاني در درمان اين عارضه دارد و اغلب مي‌تواند هم براي جلوگيري از ريزش بيشتر مو و هم براي حمايت از رشد مجدد آن بسيار مفيد باشد. شواهد علمي وجود دارد كه طب سوزني به‌عنوان يك درمان موثر براي اين عارضه عمل مي‌كند.

 

طب سوزني چگونه به درمان ريزش مو كمك مي‌كند؟

طبق فرهنگ سنتي چيني، QI يا چي، به منبع انرژي حياتي در بدن موجودات زنده اشاره مي‌كند. QI در بدن در مسيرهاي خاص جريان پيدا مي‌كند كه به اين مسيرها مريدين (meridian) گفته مي‌شود.

در طب چيني براي داشتن موهاي سالم و تغذيه پوست سر به جريان درست «چي» و خون در بدن نياز است.

در صورت عدم تعادل اين جريان در بدن، تغذيه كافي به پوست سر نمي‌رسد و باعث ريزش مو مي‌شود. بنابر اين، درمان ريزش مو با طب سوزني مي‌تواند مفيد باشد و جريان چي و خون را در پوست سر بهبود ببخشد و به رشد مجدد مو كمك كند.

 

آيا عوارض جانبي مرتبط با طب سوزني وجود دارد؟

اگر طب سوزني توسط يك متخصص ماهر و باتجربه انجام شود، مي‌تواند يك جايگزين مطمئن و موثر براي درمان‌ها و داروهاي مدرن پزشكي باشد.

با اين حال، افراد مختلف پاسخ‌هاي متفاوتي به درمان ريزش مو با طب سوزني نشان مي‌دهند و ممكن است بعد از هر جلسه، عوارض جانبي مختلفي را تجربه كنند؛ عوارضي از جمله خستگي، درد، كبودي و گرفتگي عضلات. خوشبختانه عوارض جانبي، موقت و عموما خفيف هستند. در صورت تداوم يافتن علائم، بهتر است فرد مورد نظر با پزشك صحبت كند.

 

انواع روش هاي درمان ريزش مو در طب سنتي

 

توصيه حسين روازاده براي درمان ريزش مو در طب سنتي

 

توصيه‌هاي زير مي‌تواند سبب درمان ريزش مو ارثي با طب سنتي شود:

استفاده نكردن از شامپو و استفاده از صابون به جاي آن

ايستاده زير دوش بودن سبب ريزش مو مي‌شود، ايستاده زير دوش نبايد استحمام كرد.

پوشاندن سر هنگام دستشويي رفتن

پوشيدن كلاه با جنس نخ، پشم يا نمد

 

درمان ريزش مو حسين معارفي

استاد حسين معارفي براي درمان ريزش مو در طب سنتي راه‌حل‌هاي زير را پيشنهاد مي‌كنند:

  1. شست‌وشوي موها با سبوس برنج
  2. استفاده كردن از سبوس تركيبي (برنج + گندم + جو) در رژيم غذايي
  3. استحمام و آميزش با شكم پر يا شكم خالي انجام نشود.
  4. اعتدال در مصرف سرديجات

 

درمان ريزش مو حكيم تهراني

به‌منظور درمان ريزش مو در طب سنتي، حكيم تهراني موارد زير را بيان كرده‌اند:

براي درمان اين عارضه فرد مي‌تواند با تغيير در برنامه غذايي روزانه خود و حذف كردن برخي از مواد قندي غيرطبيعي مانند شيريني‌هاي طبخ شده در قنادي، انواع شكلات و فست‌فودها و مواد حاوي نگهدارنده به درمان ريزش مو در طب سنتي كمك كند.

استفاده از جوانه‌ها مانند جوانه گندم، انواع سبوس مانند سبوس برنج و مصرف مواد طبيعي از ديگر توصيه‌هاي حكيم تهراني براي درمان اين عارضه است، زيرا موجب تامين يك ويتامين ضروري در بدن مانند ويتامين ب مي‌شوند. ويتامين ب، علاوه بر كنترل استرس در اكسيژن‌رساني و خون‌سازي نقش مهمي را ايفا مي‌كند.

 

درمان ريزش مو در طب اسلامي و مطابق با روايات

در روايتي از پيامبر (ص) نقل شده كه براي درمان ريزش مو به موهايتان حنا بزنيد، چراكه اين كار ديده را جلا مي‌بخشد، مو را مي‌روياند، تن را خوشبو مي‌كند و همسر مرد را آرامش مي‌بخشد.

 در روايتي ديگر از امام رضا (ع) نيز نقل شده كه: انجير، بوي بد دهان را از بين برده، استخوان‌ها را استحكام مي‌بخشد و مو را مي‌روياند.

امام كاظم (ع) نيز در حديثي براي درمان ريزش مو در طب سنتي و اسلامي مي‌فرمايند: در روز جمعه شست‌وشوي سر با ختمي از سنت است كه پوست را نكو مي‌كند و مايه ايمني از سردرد است و روزي را سرشار كرده و فقر را باز مي‌دارد.

http://s.ecmaps.de/r_lbd

 

 

 

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/MandyRobe4

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/melba_luna17

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=http://zibaclick.com/

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=http://zibaclick.com/

https://gitlab.bsc.es/MandyRobe4

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/MandyRobe4

https://tcgschool.edu.in/members/mandyrobe4/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/MandyRobe4

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2768233-melba-luna