بوفه برنزي در دكوراسيون

۲ بازديد

بوفه برنزي در دكوراسيون

بوفه برنزي يك نوع كابينت با درب هاي شيشه اي است و از جنس برنز مي باشد. از بوفه برنزي براي نمايش ظروف تزئيني و لوكس استفاده مي شود. به زبان ساده ، بوفه برنزي يك كمدي زيبا است كه براي افزايش دكوراسيون داخلي استفاده مي شود. رنگ ، اندازه و شكل اين بوفه برنزي بسته به سليقه و منطقه منزل شما مي تواند متفاوت انتخاب شود. اين سري از بوفه هاي برنزي با نماي شيشه اي شيك و زيبا به صورت سه در دو يا يك در تهيه مي شوند.برخي از آنها نيز با كمك چند كشو توليد مي شوند. بايد بگويم كه علاوه بر نشان دادن ظروف قديمي و نوستالژي ، مي توانيد مبلمان خانه خود را با استفاده از بوفه هاي برنزي تزئيني نيز تركيب كنيد. در اين مقاله شما را راهنمايي مي كنيم تا بتوانيد بهترين بوفه برنزي را از فروشگاه برنز نوين تهيه نماييد تا دكوراسيون منزل خود را چندين برابر زيباتر نماييد.

بوفه يكي از عناصر تزئيني است كه از گذشته تا به امروز در دكوراسيون داخلي مورد استفاده قرار گرفته است. بدون شك همه شما بوفه هاي شيشه اي چوبي را در خانه هاي قديمي پدربزرگ و مادربزرگ ديده ايد كه با كمك لوازم تزئيني مانند بشقاب هاي رنگ قرمز طراحي شده اند.

 

c7_tida.jpg

 

بوفه اين روزها ظاهري متفاوت به خود گرفته است و عملكردي مشابه گذشته دارد. اين روزها مي توان از بوفه براي طراحي داخلي در اشكال مختلف و با تم هاي رنگي متفاوت استفاده كرد. به عنوان مثال ، مي توانيد اشياء كريستالي خود را با كمك بوفه سلطنتي نمايش دهيد. بوفه كلاسيك به شما امكان مي دهد از لوازم قديمي خود به خوبي مراقبت كنيد. همچنين با استفاده از بوفه هاي مدرن مي توانيد از لوازم تزئيني با موضوع طلا براي ايده هاي خاص استفاده كنيد. در كنار همه ي اين مدل بوفه ها، بهترين انتخاب بوفه برنزي مي تواند باشد. بوفه هاي برنزي علاوه بر زيبايي چشمگيري كه دارند داراي ارزش قيمتي بالايي نيز هستند. به علت استفاده از آلياژ برنز، قيمت اين بوفه ها نيز همواره ارزش خود را حفظ مي كند.

بوفه برنزي را مي توان براي كارهاي زيادي در خانه استفاده كرد. به عنوان مثال ، مي توانيد از بوفه برنزي براي ذخيره لوازم قديمي خود استفاده كنيد ، كه به آن علاقه زيادي داريد. اين كار به مرور زمان از آسيب ديدن اشياي قديمي شما جلوگيري مي كند. از طرف ديگر ، مي توانيد از بوفه براي نمايش وسايل لوكس كه در خانه نگهداري مي كنيد استفاده كنيد. براي مثال ، ظاهري شيك تر به گلدان ، قوطي آبياري يا كاسه يا بشقابي كه به اشتباه در خانه قرار داده شده ، بدهيد. در نهايت ، بوفه برنزي يك ويتريني است كه براي زيبايي خانه شما در اتاق نشيمن ، اتاق نشيمن و ساير قسمتهاي خانه استفاده مي شود. بدون شك نياز به بوفه برنزي نه تنها براي دكوراسيون فضا بلكه براي قرارگيري بهتر تجهيزات ضروري است.

بوفه برنزي را مي توان در تمام قسمت هاي داخلي خانه استفاده كرد. همچنين مي توانيد از اين كمد تزئيني مجلل براي زيباتر شدن اتاق نشيمن خود استفاده كنيد. استفاده از كنسول ها و لوازم تزئيني خاص براي زيباسازي فضاي داخلي خانه بي تاثير نيست. استفاده از تم هاي رنگي متفاوت استفاده از كنسول و بوفه برنزي با تم رنگ طلايي به شما امكان مي دهد هماهنگي رنگ خوبي را در فضا به دست آوريد. ايده رنگ طلايي موثرترين طرحي است كه با استفاده از بوفه هايي با اين تم رنگي مي توان به آن دست يافت. مي توانيد زيباتر شدن اين كمد و فضاي اطراف آن را با لوازم تزئيني طلا يا مسي بيشتر از قبل مشاهده كنيد. توصيه مي كنيم از اين بوفه مجلل و زيبا در اتاق نشيمن و دور ميز پذيرايي استفاده كنيد تا سليقه خود را به مهمانان خود نشان دهيد.

روش هاي مختلفي براي تهيه بوفه برنزي وجود دارد. شما مي توانيد هم به صورت حضوري و هم به صورت مجازي بوفه برنزي مورد نظر خود را سفارش داده و يا خريداري نماييد. مهمترين اصل در خريد بوفه برنزي و ساير محصولات برنزي را تشخيص اصل بودن محصول برنزي مي باشد. با وجود تقلب زياد در اين حوزه، پيدا كردن محصول اصل يك مقدار سخت و استرس آور مي باشد. بهترين راه براي خريد مطمئن را مي توان خريد با ضمانت نامه و يا خريد از فروشگاه هاي معتبر را دانست. در حوزه فروشگاه مجازي، فروشگاه برنز نوين و يا ديجي كالا بهترين انتخاب براي تهيه محصولات مي باشد. از مزيت هاي فروشگاه برنز نوين مي توان به ضمانت نامه كتبي اصالت كالا، كيفيت بالا و قيمت مناسب و ارسال فوري به سراسر كشور را مي توان اشاره كرد. همچنين ارسال به استان تهران و البرز به صورت رايگان انجام مي پذيرد. فروشگاه برنز نوين محصولات خود را به صورت حضوري نيز به فروش مي رساند و براي كساني كه در استان تهران هستند و مي خواهند كيفيت محصولات را از نزديك نگاه كنند، اين امكان وجود دارد كه به صورت حضوري به فروشگاه برنز نوين مراجعه نمايد و محصول مورد نظر خود را با خيال راحت انتخاب نمايد. براي ارتباط با فروشگاه برنز نوين و ديدن كليه محصولات مي توانيد به آدرس فروشگاه كه نشاني آن در پايين ذكر مي شود، مراجعه فرماييد.

https://bronzenovin.com

طلاق توافقي

۴ بازديد

طلاق توافقي

انجام طلاق توافقي توسط موسسه حقوقي تهران وكيل دركمترين زمان ممكن بدون نياز به جلسات مشاوره و حضور زوجين در كمتر از سه روز با نازلترين هزينه انجام مي پذيرد. در طلاق توافقي زوجين صرفا يك بار جهت نگارش صورت جلسه طلاق توافقي در دفتر حضور به هم مي رسانند و بعد از آن تمامي كارهاي طلاق توافقي توسط وكيل طلاق توافقي انجام مي پذيرد.

z7_m0hd.png

در اين مقاله طلاق توافقي را به‌صورت بسيار كامل و جامع شرح  مي‌دهيم تا سؤالي ديگر باقي نماند و اين تضمين را ميدهيم كه اگر تا انتها اين مقاله را بخوانيد به تمامي سوالاتي كه در ذهن داريد پاسخ داده خواهد شد .

طلاق توافقي چقدر زمان مي‌برد؟

مدت‌ زمان طلاق توافقي وابسته به خيلي از موارد مي‌باشد اما شما مي‌توانيد با گرفتن وكيل از موسسه تهران وكيل اين پروسه بسيار طولاني كه اغلب بين 60 تا 90 روز به طول خواهد انجاميد را وكلاي موسسه تهران وكيل آن  را حتي به 2 الي 10 روز مي رسانند و تحت هيچ شرايطي امكان كنسل كردن طلاق توافقي وجود ندارد و اگر هر كدام از طرفين براي طلاق توافقي حاضر نشوند وكيل به جاي آن ها اين كار را انجام خواهد داد. در هيچ ‌يك از مراحل دادگاه مركز مشاوره دفتر خانه و ... حضور نداشته باشيد به‌ عبارت ‌ديگر تمام اين مراحل را وكيل از طرف شما انجام داده و در 10 روز اين پروسه طي خواهد شد

طلاق توافقي چقدر زمان مي‌برد؟

طلاق توافقي سريع

با توجه به طولاني بودن پروسه طلاق توافقي موسسه تهران وكيل اين تضمين را به شما مي دهد كه در عرض 2 روز طلاق توافقي كه مد نظر طرفين مي باشد را به سرانجام برساند .

همچنان كه گفته شد در طلاق توافقي اگر طرفين خودشان بخواهند اقدام كنند در خوشبينانه ترين حالت 2 الي 3 ماه اين پروسه طلاق توافقي به طول خواهد انجاميد اما موكلايي كه قبل از شما از موسسه تهران وكيل استفاده كردن اين پرونده را در 2 روز به اتمام رساندند .

همچنين با توجه به شرايط كرونايي در كشور زوجيني كه قصد طلاق توافقي دارند فقط و فقط يك بار براي عقد قرار داد وكالت در موسسه حضور پيدا خواهند كرد و باقي كار از صفر تا صد را وكلاي مجرب موسسه تهران وكيل در كمترين زمان ممكن انجام خواهند داد .

بدون داشتن وكيل طلاق توافقي بر خلاف چيزي كه از بيرون ديده مي شود كار خيلي سخت خواهد بود و گاها در اواسط كار طرفين طلاق توافقي از روند خسته كننده و طولاني مراحل طلاق توافقي پشيمان شده و تازه آن زمان به فكر گرفتن وكيل طلاق توافقي مي رسند ولي متاسفانه دراين حالت وكيل طلاق توافقي بايد كار را از ابتدا انجام بدهد .

طلاق توافقي سريع

تعريف طلاق توافقي

تعاريف زيادي براي طلاق توافقي در كتاب‌ ها و منابع آمده ‌است اما به‌ طور بسيار ساده طلاق توافقي يعني دو طرف ازدواج مشترك به هر ترتيب و به هر دليلي نمي‌خواهند كه زندگي مشترك خودشان را ادامه دهند و به‌عبارت‌ ديگر هر دو طرف مايل به جدا شدن و بريدن اين زندگي مشترك مي‌باشند .

طلاق به ‌طور كلي سه حالت دارد يا زوج نمي ‌خواهد به زندگي مشترك خود ادامه دهد و به نوعي از زوج اكراه دارد نوع دوم دقيقاً برعكس اين حالت است و زوج ديگر ميل و رغبتي به ادامه زندگي ندارد اما حالت سومي هم وجود دارد كه موضوع اين مقاله ما مي‌باشد كه آن زماني مي‌باشد كه دو طرف اين زندگي مشترك هر دو اكراه به زندگي مشترك دارند و به نوعي به دليل عدم تفاهم و درك متقابل طرف نمي‌خواهد ديگر به زندگي خود ادامه دهند كه به ان طلاق توافقي گويند .

تعريف طلاق توافقي

مدارك لازم براي طلاق توافقي

براي طلاق توافقي يك سري مدارك بايد به دادگاه ارائه شود از جمله مداركي كه طرفين بايد هنگام درخواست طلاق توافقي در دست داشته باشد و آن را به دادگاه ارائه دهند به‌شرح زير مي‌باشد.

اصل يا كپي عقدنامه و همچنين شناسنامه و كارت ملي و گواهي عدم بارداري مداركي مي باشند كه براي طلاق توافقي نياز مي باشد .

از جمله مواردي كه در حين اقدام براي طلاق توافقي بسيار بسيار شايع مي‌باشد اين است كه مدارك فوق در دسترس نباشد آنگاه چه كار بايد كرد؟

اگر عقدنامه در اثناي اقدام براي طلاق توافقي در دسترس نباشد در اين ‌صورت هر يك از طرفين يعني زوجه يا زوج مي‌تواند با در دست داشتن شناسنامه به دفتر خانه‌اي كه محل صدور عقدنامه بوده مراجعه كرده و كپي برابر اصل اين اقدام را از دفترخانه‌اي كه محل صدور اقدام بوده درخواست كند دادگاه رونوشت يا كپي عقد نامه را هم مورد قبول قرار مي‌دهد و مراحل بعدي طلاق توافقي را ادامه دهند 
 
حال اگر شناسنامه يا كارت ملي يكي از طرفين براي اقدام به طلاق توافقي در دسترس نباشد در اين حالت با اصل عقدنامه و كپي شناسنامه كپي كارت ملي مي‌توان مراحل اين نوع از طلاق يعني طلاق توافقي را طي نموده و مشكلي پيش نخواهد آمد.

 

مدارك لازم براي طلاق توافقي

مراحل طلاق توافقي

اولين و مهم‌ترين مرحله طلاق توافقي توافق دو طرف بر سر همه حق‌وحقوق هايي هست كه دو طرف نسبت ‌به يكديگر دارند. يعني هر حق و حقوقي كه طرفين نسبت ‌به همديگر دارند بايد با هم به توافق برسند اگر چنانچه هر يك از حق و حقوق‌ هاي طرفين مورد توافق دو طرف واقع نشود امكان طلاق توافقي ميسر نخواهد شد.

همچنين اين مرحله يعني توافق بر سر همه حق و حقوق‌هايي كه دو طرف نسبت ‌به يكديگر دارند در طلاق توافقي بايد به دادگاه اعلام گردد مانند حضانت طفل و مهريه و نفقه و ...

مرحله بعدي طلاق توافقي  با در دست داشتن مداركي كه در فوق ذكر شده بايد طرفين به دفتر خدمات قضايي مراجعه كرده و دادخواست طلاق توافقي را به دادگاه ارائه نمايند پس‌از ثبت دادخواست در دفتر خدمات قضايي طرفين بايد منتظر پيامكي از طرف دفتر خدمات قضايي باشد كه حدوداً 2 الي 4 روز به طول خواهد انجاميد كه البته با مراجعه به سايت‌هاي مربوطه مي‌توان پيگيري ‌هاي لازم براي زمان ارسال پيامك را انجام داد.

مرحله بعد طلاق توافقي از ارسال پيامك طرفين با دو حالت مواجه مي‌شوند كه در زير شرح خواهيم داد :

حالت اول براي طلاق توافقي در اين مرحله زماني است كه در پيامكي كه از طرف دادگاه در سامانه عدل ايران مي‌آيد زماني حضور در دادگاه مشخص باشد در اين حالت در زمان مقرر طرفين در دادگاه حضور خواهند يافت.

 اما حالت دوم براي طلاق توافقي در اين مرحله زماني است كه در پيامكي كه براي طرفين مي‌آيد زماني براي حضور در دادگاه به قيد نشده باشد در چنين حالتي طرفين يعني زوجه و زوج هر دو بايد در اسرع وقت به دادگاه مراجعه نمايند.

مرحله بعدي طلاق توافقي و پس ‌از اين ‌كه طرفين به دادگاه مراجعه كردند در اولين حضورشان در دادگاه اين مقام محترم طرفين را به مركز مشاوره خواهد فرستاد و حتي اين مرحله يعني حضور در مركز مشاوره در قانون جديد اجباري مي‌باشد به‌ عبارت ‌ديگر زوجين ارجاع به مراكز مشاوره‌اي كه قبلاً در معيت دادگاه قرار داشته اما امروزه در مكاني جدا از دادگاه قرار دارد اجباري مي‌باشد و اغلب 45 روز اين مشاوره‌ها به طول بيانجامد البته قبل ‌از رفتن به دادگاه و حتي قبل ‌از  دادخواست دادن براي طلاق توافقي نيز زوجين مي‌توانند ابتدا به مركز مشاوره مراجعه كرده و گواهي آن را به دادگاه ارائه كند پس الزامي مبني براينكه براي طلاق توافقي ابتدا مشاوره برود يا دادگاه وجود ندارد.

مرحله پنجم از طلاق توافقي بعد از نظر مشاور دادگاه در همان روز يا در چند روز بعد راي را صادر مي‌كند به اين راي اصطلاحاً گواهي عدم امكان سازش مي‌گويد كه در ادامه به‌صورت كامل توضيح داده مي‌شود.

در مرحله بعدي طلاق توافقي پس ‌از صدور رأي توسط دادگاه زوجين به دفتر رسمي ازدواج طلاق مراجعه كرده و اين راي را به اين دفتر نشان مي‌دهند تا صيغه‌ي طلاق براي اين نوع از طلاق يعني طلاق توافقي با شاهدين جاري شود البته در اين مرحله يك گواهي ديگر نيز زوج بايد گرفته باشد كه آن هم گواهي عدم بارداري مي‌باشد و آن را بايد به دفتر محترم تحويل دهد.

مراحل طلاق توافقي

مدت زمان طلاق توافقي

همان ‌طور كه مي‌دانيد رويه مشخصي براي اعلام مدت‌زمان طلاق توافقي وجود ندارد اما شما با داشتن وكيل مجرب از وكلاي موسسه تهران وكيل مي‌توانيد اين زمان را به حداقل ممكن برسانيد حتي به 2 الي 10 روز كاهش دهيد  همچنين توصيه ما به شما اين است كه نه در طلاق توافقي بلكه در هر پرونده اي حتما وكيل داشته باشيد چرا كه در طول يك پرونده مشكلات بسيار زيادي برايتان به وجود مي‌آيد پس داشتن يك وكيل مجرب مي‌تواند بسيار بسيار به شما كمك كند.

مرحله مشاوره از مراحل طلاق توافقي اجباري مي‌باشد كه خود به‌تنهايي 45 روز به طول خواهد انجاميد و مراحل ديگر در فوق كه اشاره شده‌است مدت‌زمان مشخصي ندارد و بستگي به تعداد مراجعين و پرونده‌ها دارد پس نمي‌توان زمان مشخصي براي اين نوع از پرونده‌ها عنوان كرد.

مدت زمان طلاق توافقي

قيمت طلاق توافقي

براي طلاق توافقي يك سري از هزينه ها را طرفين متحمل مي‌شوند كه در زير به آن اشاره خواهيم كرد.

 يكي از هزينه‌هايي كه طرفين براي طلاق توافقي بايد بدهند هزينه ثبت دادخواست در دفتر الكترونيك قضايي مي‌باشد كه البته آن‌هم بستگي به نوع دادخواست دارد كه مالي باشد يا غير مالي

 هزينه ديگري كه طرفين بايد براي طلاق توافقي متقبل شوند هزينه مشاوره مي‌باشد همان‌طور كه در قبل اشاره كرديم زوجين بايد بعد از دادخواست و مراجعه به دادگاه به مشاور مراجعه كنند كه حدود زماني آن 45 روز را بايد در نظر داشته باشيد و هزينه آن جلسه اي حدودا 40 هزار تومان مي باشد

 همچنين هزينه بعدي كه براي طلاق توافقي هزينه گواهي عدم بارداري مي‌باشد

هزينه بعدي كه براي طلاق توافقي بايد پرداخت شود نيز هزينه جاري كردن صيغه طلاق در دفترخانه مي‌باشد كه البته بستگي به تعرفه اين دفتر دارد

همچنين شما بايد علاوه ‌بر مبالغ فوق مبلغ هزينه داشتن وكيل را نيز به  اين هزينه ها اضافه نماييد شما مي توانيد از وكلاي موسسه تهران وكيل استفاده نماييد كه 15 سال سابقه دارند و بسيار وكلاي حاذقي مي باشند . هزينه وكيل براي طلاق توافقي از 5 ميليون تومان شروع مي شود .

قيمت طلاق توافقي

جلسات مراكز مشاوره خانواده براي طلاق توافقي به چه صورت تشكيل مي شود؟

اين ‌مورد نيز از مواردي است كه در كشور به ‌طور يكسان نمي شود عنوان كرد كه رويه تشكيل جلسات مشاوره به چه صورت مي‌ باشد در بعضي از مراكز مشاوره براي طلاق توافقي حضور زوجين الزامي مي ‌باشد اما در بعضي از حوزه‌ ها حضور زوجين براي طلاق توافقي الزامي نيست حتي در بعضي از مراكز فقط حضور زوجه به تنهايي اجباري مي‌باشد اما اگر مي‌خواهيد وكيل ‌تان به‌جاي شما در جلسات طلاق توافقي شركت كنند حتماً حتماً در وكالت‌ نامه اجازه شركت وكيل به ‌جاي موكل در جلسات مشاوره را قيد نموده و امضا بزنيد تا مشكلي ازين بابت براي شما به وجود نيايد زيرا اگر وكيل اجازه شركت در جلسات مشاوره طلاق توافقي به‌ جاي موكل را نداشته باشد نمي‌تواند شركت كند و اگر شركت كند ترتيب ‌اثري به آن داده نخواهد شد.

جلسات مراكز مشاوره خانواده براي طلاق توافقي به چه صورت تشكيل مي شود؟

توافقات زوجين در طلاق توافقي

زوجين قبل از دادخواست طلاق توافقي بايد يك سري توافقات را بين خودشان انجام دهند كه ازجمله آن‌ها مي‌توان به مهريه ، نفقه ، حضانت فرزند ، اجرت‌المثل ، جهيزيه ، ملاقات فرزند ، نحله و به‌طوركلي هر موردي كه امكان دارد موجب به وجود آمدن اختلاف شود بايد قبل‌از دادخواست طلاق توافقي داده‌اند بين طرفين حل‌ وف صل شود و به توافق برسند.

نكته مهم ديگر اينكه نظارت بر انجام توافقات در طلاق توافقي است كه تمامي مراحلي كه بايد انجام شود براي مثال اگر چنانچه در طلاق توافقي قرار بوده بجاي مهريه خانه يا ماشين يا اجاره نامه به نام زوجه بشود تمامي اين موارد با نظارت وكيل از موسسه تهران وكيل انجام خواهد شد كه خيال زوجه از اين بابت كاملا راحت باشد

و يا در صورت بذل كامل مهريه توسط زوجه در طلاق توافقي هم خيال زوج راحت باشد كه ديگر زوجه حق رجوع ندارد و مهريه براي هميشه بذل و ابرا خواهد شد .

توافقات زوجين در طلاق توافقي

مهريه در طلاق توافقي

همان‌ طور كه در قسمت ‌هاي قبلي ذكر شده است مهريه جزو مواردي مي‌باشد كه قبل‌از دادخواست دادن طرفين براي طلاق توافقي بايد به توافق در اين‌ مورد برسند و اون چيزايي كه براي صدور گواهي عدم امكان سازش ملاك مي‌باشد فقط و فقط توافق زوجين بر سر اين مورد مي‌باشد به بياني ديگر قاضي آن چه كه طرفين توافق كنند در گواهي عدم امكان سازش قيد خواهد كرد حال آن كه به‌ صورت اقساط باشد يا به‌ صورت بخشش كامل مهريه از طرف زوجه باشد و يا چه به‌ صورت پرداخت كامل مهريه از طرف زوج باشد اين توافق بايد از قبل انجام گيرد و در گواهي عدم امكان سازش قيد گردد

مهريه در طلاق توافقي

توافق بر سر حضانت فرزند در طلاق توافقي

با توجه به روابط عاطفي كه بين فرزند و والدين وجود دارد توافق بر سر حضانت فرزند سخت‌ترين توافق بين زوجين در طلاق توافقي مي‌باشد اما در طلاق توافقي بايد اين توافق نيز انجام پذيرد يعني تمامي اختلافات در هر زمينه‌اي بايد طبق توافق زوجين قبل ‌از دادخواست و رسيدگي به پرونده انجام شود اما در قانون حضانت فرزند تا 7 ‌سالگي با مادر وي است و بعد از 7 ‌سالگي حضانت فرزند با پدر او مي‌باشد.

 در اين نوع طلاق يعني طلاق توافقي ملاك سپردن فرزند به يكي از طرفين توافق طرفين مي‌باشد حال فرزند شايد 10 سال سن داشته باشد و شايد كمتر از 7 سال و چيزي كه مهم است توافق بين طرفين مي‌باشد.

توافق بر سر حضانت فرزند در طلاق توافقي

حق طلاق در طلاق توافقي

حق طلاق يا همان وكالت در طلاق عبارت است از وكالت داشتن زوجه براي اين‌كه به ‌صورت يك ‌طرفه طلاق بگيرد .

در حقوق ايران چيزي به نام حق طلاق وجود ندارد و اين يك اشتباه در عرف مي ‌باشد كلمه‌اي كه صحيح مي‌باشد وكالت در طلاق مي‌باشد اگر چنانچه زوجه بخواهد به‌طور يك‌طرفه از زوج طلاق بگيرد به دو صورت اين مهم امكان دارد :

 اول اين كه دلايل بسيار محكمه ‌پسندي كه در مقالات بعدي خواهيم گفت كه زوجه به چه صورت مي‌تواند طلاق بگيرد مي‌تواند از دادگاه درخواست طلاق كنند.

اما حالت دوم زماني است كه زوج به زوجه وكالت در طلاق بدهد كه هر وقت خواسته مي‌تواند طلاق بگيرد همچنين اين وكالت در طلاق نيز به دو صورت مي‌باشد:

 اول اين‌كه در سند نكاحيه به ‌صورت شرط  ضمن عقد نوشته ‌شده باشد كه بدون هيچ دردسري زوجه مي‌تواند طلاق بگيرد.

حالت دوم موردي است كه زوجه در دفترخانه اسناد رسمي وكالت بدهد به زوج كه هر موقع كه خواسته مي‌تواند به‌صورت يك‌ طرفه طلاق بگيرد.

حال فرق اين دو حالت زماني است كه در حالت اول يعني اگر در صنعت نكاحيه وكالت در طلاق ذكر شده باشد زوج نمي‌تواند زوجه را عزل نمايد اما زماني‌كه در دفترخانه اسناد رسمي زوج به زوجه وكالت در طلاق مي‌دهد مي‌تواند اين وكالت را عزل نمايد البته به ‌غير از زماني‌كه اين وكالت داراي زمان باشد.

اشتباه رايج ديگري كه در ميان مردم وجود دارد اين است كه اگر زوج به زوجه حق طلاق يا همان وكالت در طلاق دهد خود ديگر نمي‌تواند زوجه را طلاق دهد كه اين يك باور حقوقي اشتباه مي‌باشد هر موقع كه زوج وكالت در طلاق به زوجه دهد يا به‌ عبارت ‌ديگر زوجه حق طلاق داشته باشد زوج مي‌تواند زوجه را طلاق دهد و اين امر منافاتي با وكالت در طلاق دادن به زوجه ندارد.

اگر چنانچه زوجه حق طلاق يا همان وكالت در طلاق داشته باشد ، جدا شدن از زوج در 5 دقيقه انجام خواهد شد و هيچ نيازي به زوج در هيچ يك از مراحل دادگاه وجود ندارد و كافي است زوجه در دفتر موسسه تهران وكيل حضور پيدا كند و كالتنامه به وكيل موسسه بدهد آنگاه در كمتر از زماني كه خود زوجه فكرش را بكند اين كار انجام خواهد شد .

حق طلاق در طلاق توافقي

تفاوت انواع طلاق ها با طلاق توافقي

به ‌طور كلي طلاق ‌ها به سه حالت تقسيم مي‌شوند طلاق باين طلاق رجعي و طلاق توافقي

 طلاق باين يعني براي شوهر حق رجوع وجود نخواهد داشت.

 اما طلاق رجعي همان طلاقي است كه حق رجوع براي شوهر وجود دارد. رجوع يعني شوهر در يك فاصله زماني مي‌توانند به زندگي زناشويي قبلي خودش برگشت كند.

طلاق توافقي نيز دو طرف به اين نتيجه مي‌رسند كه ديگر نمي‌ خواهند به زندگي مشترك خود ادامه دهد.

تفاوت انواع طلاق ها با طلاق توافقي

تعيين تكليف جهيزيه در طلاق توافقي

در  مبحث جهيزيه در طلاق توافقي آن چه كه زوجه از منزل پدري خودش به منزل شوهر آورده مال او مي باشد و آن چه كه مرد با خودش آورده مال وي مي‌باشد همچنين آنچه كه بين دو طرف مشترك مي‌باشد نيز  براي آن دو مي‌باشد.

 اما در طلاق توافقي همان ‌طور كه در اين مقاله ذكر شده ‌است مبناي اصلي همه اين اختلافات از جمله جهيزيه توافق دو طرف است چنانچه توافقي بر سر جهيزيه نشده باشد امكان صدور گواهي عدم امكان سازش وجود نخواهد داشت

تعيين تكليف جهيزيه در طلاق توافقي

گواهي بكارت و آزمايش بارداري در طلاق توافقي

با توجه به اين ‌كه در جاي‌ جاي كشور ايران رويه قضايي براي طلاق توافقي به‌ صورت يكسان وجود ندارد اين مورد يعني گواهي بكارت و آزمايش بارداري در حوزه‌هاي مختلف قضايي مختلف مي ‌باشد اما بطور كلي اگر زوجه ادعاي عدم از بين رفتن بكارت در طلاق توافقي كند بايد اين ادعاي خود را به اثبات برساند حتي اگر زوج نيز اين ادعاي او را تصديق نمايد براي اين كار زوجه با مراجعه به پزشكي قانوني و گرفتن گواهي عدم ازاله بكارت از پزشكي قانوني دوباره به دادگاه مراجعه كرده و اين گواهي را به دادگاه ارائه مي‌نمايد همچنين در صورت ترميم بكند پزشكي قانوني در گواهي عدم ازاله بكارت قيد مي‌نمايد كه بكارت ترميم‌شده است.

در بحث آزمايش بارداري در طلاق توافقي نيز اين الزام وجود دارد كه زوج از يكي از آزمايشگاه‌ ها گواهي عدم بارداري را اخذ كرده و به دفترخانه رسمي ازدواج طلاق تحويل دهد

اگر چنانچه از وكلاي مجرب موسسه تهران وكيل استفاده كنيد گواهي عدم بارداري را در نزديك ترين آزمايشگاه به منزلتان انجام خواهيد داد اما چنانچه خود زوجين به تنهايي اقدام به طلاق توافقي نمايد آزمايشگاهي مورد نظر دادگاه مي باشد كه خود انتخاب كرده باشند و در اينجا نقش وكيل در طلاق توافقي بسيار بسيار روشن و مبرهن مي باشد .

گواهي بكارت و آزمايش بارداري در طلاق توافقي

انصراف يكي از زوجين در حين طي كردن مراحل طلاق توافقي

در اين مورد دو حالت به وجود مي‌آيد:

 حالت اول زماني است كه يكي از زوجين قبل است صدور گواهي عدم امكان سازش انصراف دهد در اين حالت تمامي توافقاتي كه در طلاق توافقي بين طرفين انجام گرفته از بين مي‌رود و همه‌ چيز به حالت اول خود برمي‌گردد و هيچ ضمانت اجرايي نيز ندارد و اگر طرفين بخواهند دوباره اين مراحل طلاق توافقي را طي كند بايد از اول يعني از دادخواست شروع نمايند.

 اما حالت دوم زماني است كه بعد از صدور گواهي عدم امكان سازش باشد و وكيل طلاق توافقي كار خود را به انتها رسانده باشد، در اين حالت اگر هر يك از زوجين در دفتر رسمي ازدواج و طلاق حاضر نشود طرف مقابل به‌ تنهايي نمي‌تواند صيغه طلاق را جاري نمايد و عملاً گواهي عدم امكان سازش در طلاق توافقي بي‌تاثير مي‌باشد.

انصراف يكي از زوجين در حين طي كردن مراحل طلاق توافقي

براي طلاق توافقي به كدام دادگاه بايد مراجعه نمود؟

 با توجه به رويه قضائي دادگاه‌ ها دادگاهي كه براي طلاق توافقي بايد به آن مراجعه نمود دادگاه محل اقامت زوجه مي‌باشند حتي اگر زوجه خواهان طلاق توافقي باشد همچنين اين امكان نيز وجود دارد كه در محل اقامت زوج اين دعوا مطرح گردد.

 به‌طوركلي چون اين نوع از طلاق يعني طلاق توافقي بر پايه توافق بنا شده دادگاه ها زياد در اين زمينه سخت ‌گيري نخواهند كرد و چه در محل اقامت زوجه و يا در محل اقامت زوج مطرح ‌شده باشد به پرونده رسيدگي مي‌كنند.

براي طلاق توافقي به كدام دادگاه بايد مراجعه نمود؟

طلاق توافقي ايرانيان مقيم خارج از كشور

طرفين مي‌توانند در دادگاه‌هاي محل زندگي خود دادخواست طلاق توافقي بدهند و حكم طلاق را بگيرد اما بايد در نظر داشت كه طلاق طبق قانون ايران صادر خواهد شد پس ‌از اخذ حكم طلاق بايد به مراكز اسلامي آن كشور مراجعه نموده و صيغه طلاق را جاري نمايند سپس بايد اين طلاق نامه به تاييد سفارت ايران و همچنين وزارت امور خارجه نيز برسد تا روند آن به‌صورت كامل طي شود همچنين ايرانيان مقيم خارج از كشور مي‌تواند در داخل كشور و وكيل گرفته تمام مراحل طلاق توافقي را توسط وكيل به سرانجام برساند بدون اين‌كه يك روز هم به داخل كشور سفر كند

طلاق توافقي ايرانيان مقيم خارج از كشور

گواهي عدم امكان سازش در طلاق توافقي چيست؟

براي گرفتن طلاق سه حالت وجود دارد يا طلاق توافقي مي‌باشد يعني طرفين هر دو به اين توافق رسيدند كه جدا شوند يا طلاق از طرف زوجه درخواست مي‌شود يا از طرف زوج پس طبق اين سه حالت به شرخ زير خواهيم داشت :

 اگر زوج از دادگاه تقاضاي طلاق نمايد و يا طلاق توافقي باشد در اين‌ صورت گواهي عدم امكان سازش صادر مي‌شود همچنين ثبت طلاق به‌موجب گواهي عدم امكان سازش منوط به ‌قطعيت راي مي‌باشد مدت اعتبار اين گواهي براي تسليم به دفتر رسمي ازدواج طلاق سه ماه از تاريخ ابلاغ رأي قطعي يا قطعي شدن راي مي‌باشد

اما اگر زوجه از دادگاه درخواست طلاق نمايد و شرايط طلاق يك‌طرفه براي زوجه مورد تأييد قاضي بشود قاضي ديگر گواهي عدم امكان سازش صادر نمي‌نمايد بلكه حكم طلاق صادر مي‌كند

گواهي عدم امكان سازش در طلاق توافقي چيست؟

مدارك مورد نياز براي ثبت طلاق توافقي در دفترخانه

بعد از اين ‌كه دادگاه گواهي عدم امكان سازش براي طلاق توافقي را صادر نمايد طرفين بايد به دفتر رسمي ازدواج و طلاق مراجعه نموده تا صيغه طلاق توسط مسئول دفترخانه جاري شود براي مراجعه به اين دفتر طرفين بايد مداركي را به‌همراه داشته باشند كه به شرح زير مي‌باشد

- گواهي عدم امكان سازش و قطعيت آن

-  سند ازدواج يا رونوشت آن

-  اصل و كپي شناسنامه‌هاي زوجين

-  اصل و كپي كارت ملي زوجين

- گواهي عدم بارداري زوجه

-  كد پستي و آدرس محل سكونت زوجين

مدارك مورد نياز براي ثبت طلاق توافقي در دفترخانه

عدم مراجعه زوجين در مدت ? ماه به دفترخانه در طلاق توافقي

چنانچه زوجين در مهلت سه ماه بعد از صدور گواهي عدم امكان سازش در طلاق توافقي به دفترخانه رسمي ازدواج طلاق مراجعه ننمايند حالات زير متصور مي‌باشد:

 اگر زوجين هيچكدام به اين دفتر خانه مراجعه نكنند ديگر گواهي عدم امكان سازش در طلاق توافقي تأثيري نخواهد داشت و اگر بخواهند طلاق توافقي بگيرند بايد از ابتدا شروع كند

 اگر زوجه از مراجعه به دفترخانه امتناع نمايد زوج مي‌تواند با در دست داشتن گواهي عدم امكان سازش طلاق توافقي زوجه را طلاق بدهد

 اما اگر زوج از مراجعه به دفترخانه امتناع نمايد كاري از دست زوجه بر نمي‌آيد و و عملاً گواهي عدم امكان سازش طلاق توافقي بي‌تاثير مي‌باشد

اگر چنانچه دو طرف وكيلي از موسسه تهران وكيل براي طلاق توافقي بگيرند امكان كنسل كردن يكطرفه طلاق توافقي ندارند مگر اينكه دو طرف به دفتر وكيل حضور پيدا كنند و درخواست كنسل كردن طي كردن مراحل طلاق توافقي و عزل وكيل كنند . همين مورد حاشيه امنيت بسيار خوبي مخصوصا براي زوجه به وجود مي آورد كه طرف ديگر به تنهايي نتواند سنگ اندازي كند و مانع طلاق توافقي بشود .

 

عدم مراجعه زوجين در مدت ? ماه به دفترخانه در طلاق توافقي

چگونگي حذف نام همسر از شناسنامه در طلاق توافقي

تحت شرايطي نام همسر قابل حذف از شناسنامه در طلاق توافقي مي‌باشد

 اگر چنانچه طلاق توافقي بين زوجين اتفاق افتاده و نزديكي واقع نشده باشد و زوجه باكره باشد همچنين زوج گواهي عدم ازاله بكارت را نيز اخذ نمايد زوجين مي‌توانند با مراجعه به ثبت احوال او و گرفتن شناسنامه المثني با حذف نام همسر قبلي خود به اين هدف خودشان برسند پس ازجمله شروط حذف نام همسر از شناسنامه موارد زير مي‌باشد

عدم نزديكي

 اخذ گواهي باكره بودن زوجه

گرفتن شناسنامه المثني از ثبت احوال

چگونگي حذف نام همسر از شناسنامه در طلاق توافقي

 

منبع:                                                                                                      https://www.tehran-atorney.com/%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%8A