ارتودنسي در چند جلسه انجام مي شود؟

۲ بازديد

ارتودنسي در چند جلسه انجام مي شود؟

يكي از محبوب ترين روش هايي كه امروزه توانسته است باعث ايجاد اعتماد به نفس در افراد و زيبايي آن ها شود استفاده از روش ارتودنسي است. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره ارتودنسي مي توانيد به لينك زير مراجعه كنيد.

ارتودنسي ني ني سايت

ارتودنسي در چند جلسه انجام مي شود؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاري آنا، يكي از محبوب ترين روش هايي كه امروزه توانسته است باعث ايجاد اعتماد به نفس در افراد و زيبايي آن ها شود استفاده از روش ارتودنسي است. با استفاده از درمان ارتودنسي مي توانيد دندان هايتان را زيباتر كرده و ترتيب و نظم آن ها را برقرار كنيد. با استفاده از ارتودنسي مي توانيد ناهنجاري هاي دنداني را از بين برده و از بروز مشكلات و آسيب هاي بسيار جدي جلوگيري كنيد. اما يك مسئله اي شايد براي افراد بسيار مهم است اين است كه ارتودنسي در چند جلسه انجام مي شود؟

ارتودنسي ثابت براي اثر بخشي بهتر نياز به ۱۸ الي ۲۴ ماه زمان نياز دارد و گاهي ممكن است بر اساس وضعيت فك بيمار اين مدت زمان به ۳ سال به طول انجامد. و ارتودنسي متحرك ممكن است ۶ ماه الي ۱ سال زمان براي پروسه درمان نياز داشته باشد. در صورتي كه بي نظمي و ناهنجاري هاي دنداني بيمار زياد باشد طبيعي است كه مدت زمان درمان ارتودنسي براي ايجاد نظم و ترتيب دنداني افزايش ميابد .

ارتودنسي از ۷ مرحله مجزا تشكيل شده است كه كه اين مراحل با توجه به نوع و روش انجام ارتودنسي مي تواند متفاوت باشد. بسياري از افراد سوال دارند كه جلسه اول ارتودنسي چقدر طول ميكشد؟ نصب ارتودنسي چقدر طول ميكشد؟ و جلسه آخر ارتودنسي چه زماني است؟ در واقع مرحله اوليه براي ارتودنسي كه در آن مشاوره و ارزيابي دندان ها، معاينه و قالب گيري دنداني، تصوير برداري و بررسي وضعيت دهان و دندان تعيين مي شود براي روش هاي مختلف در وضعيت هاي مختلف يكسان است.

نصب ارتودنسي چه قدر طول مي كشد؟

همانطور كه بالاتر بيان كرديم نصب ارتودنسي دندان تقريبا ۷ جلسه به طول مي انجامد و جلسه آخر ارتودنسي در واقع در پايان اين مراحل و مرحله هفتم قرار گرفته است. با ما همراه باشيد تا در اين مقاله هفت مرحله نصب ارتودنسي را برايتان شرح دهيم. البته ممكن است با توجه به اينكه انواع ارتودنسي مختلفي وجود دارد ، برخي مراحل متفاوت باشد.

ارتودنسي در چند جلسه انجام مي شود؟

مرحله اول ارتودنسي معاينه، بررسي و ارزيابي وضعيت دهان و دندان ها

اولين مرحله اي كه براي درمان ارتودنسي بايد بگذرانيد مشاوره، معاينه و بررسي دقيق وضعيت دندان هايتان است. در اين جلسه بايد بيمار دغدغه و خواسته هاي خود را كاملا بيان كند و هر گونه سوال و بحثي در رابطه با مزيت و معايب اين رو دارد از متخصص ارتودنسي جويا شود. در اين مرحله بايد ناهنجاري هاي دندان ها، فك و صورت توسط متخصص ارتودنسي مورد بررسي قرار گرفته شود. منظور از معاينه عكس برداري از دندان ها و وضعيت فك بيمار و ارائه دادن يك طرح اصولي و دقيق براي درمان دقيق ناهنجاري موجود در وضعيت دندان ها وفك بيمار است.

جهت ارائه راه حلي دقيق و ارزيابي صحيح بايد از دندان ها و وضعيت فك بيمار يك عكس OPG گرفته شود تا ريشه دندان ها و وضعيت فك به درستي مورد سنجش قرار گيرد. ضمنا در اين مرحله تقريبا هزينه هاي مورد نياز براي انجام اين روش تخمين زده مي شود و پزشك مي تواند روش مناسب براي اجرا بر روي دندان هاي فرد را تاييد كند و مي توانيد درباره ارتودنسي اقساطي با پزشك خود صحبت فرماييد .

مرحله دوم تهيه قالب از دندان ها و فك بيمار براي آغاز روند درمان ارتودنسي

در واقع مرحله اول از درمان ارتودنسي مرحله قالب گيري از دندان ها است. در جلسه اول كه پزشك معاينات لازم و بررسي هاي مورد نياز را انجام داد بايد در مرحله بعدي كه مرحله اوليه ارتودنسي دندان قرار گرفته است قالب گيري از دندان ها و فك بيمار را انجام دهد و آن را به صورت دقيق در پرونده بيمار ثبت كند تا وضعيت اوليه دندان ها براي ارتودنسي مشخص باشد.

مرحله سوم انجام عكسبرداري از دندان ها و وضعيت فك بيمار

طبق تشخيصي كه متخصص ارتودنسي مي دهد در اين مرحله بايد يك عكسبرداري انجام شود. اين عكيبرداري و اطلاعات دريافت شده از آن بايد درون پرونده فرد به صورت كامل ثبت شود. در اين مرحله مي توانند از دو نوع عكس برداري استفاده كنند. عكس برداري راديولوژي و عكس برداري فتوگرافي يا همان عكس رنگي.

عكس برداري راديولوژي يا OPG يكي از راديوگرافي هايي است كه لازمه انجام ارتودنسي مي باشد. براي آغاز روند درماني بايد متخصص ارتودنسي نتيجه عكسبرداري شما را با دقت ملاحظه كند و هر گونه اطلاعات در رابطه با دندان يا ريشه دندان را مشاهده كند. در اين نوع عكس ميزان سلامت و ساختار دقيق دندان ها و فك مورد بررسي قرار گرفته مي شود.

 

عكس فتوگرافي يا همان عكس رنگي زماني تهيه مي شود كه نياز باشد بافت سخت وبافت نرم داخل دهان بررسي شود و شاخص هاي زيبايي را در درمان ارتودنسي براي شما در نظر بگيرند. در اين نوع عكس بايد ارزيابي زيبايي صورت انجام شود تا در نهايت بر تصميم پزشك تاثير گذار باشد.

مرحله چهارم انجام معاينه بيمار پيش از ارتودنسي

در اين مرحله بايد فك بيمار براي بار دوم به صورت دقيق تر توسط متخصص ارتودنسي بررسي شود و هزينه ها به صورت تقريبي براي بيمار شفاف سازي مي شود. در اين مرحله بايد زمان بندي احتمالي مورد نياز براي درمان نيز تعيين شود.

مرحله پنجم جاي گذاري بريس يا براكت بر روي دندان هاي فرد

در صورتي كه عكس برداري انجام شود و انتخاب بيمار نيز ارتودنسي نامرئي باشد طبيعي است كه علاوه بر هزينه بالاتري كه بايد پرداخت كند مي تواند در كمتر از ۳۰ دقيقه ارتودنسي را انجام داده و پايان پذيرد. در صورتي كه ارتودنسي نامرئي نباشد زماني كه نياز است براكت ها بر روي دندان نصب شود حدود ۲ الي ۳ ساعت به طول مي انجامد.

ارتودنسي در چند جلسه انجام مي شود؟

اين مرحله يكي از زمان بر ترين مراحل موجود در اين روند درماني است. زيرا بايد براكت به صورت دونه اي بر روي هر واحد دندان قرار داده شود. پس از آن كه براكت ها بر ري دندان ها قرار داده شده بود بايد با سيم اين براكت ها با فشار تعيين شده به يكديكر اتصال پيدا كنند تا دندان ها بتوانند به ميزان لازم حركت كنند. اگر قصد انجام ايمپلنت و ارتودنسي را داريد مقاله زير ميتواند براي شما مفيد باشد.

اول ايمپلنت يا ارتودنسي

مرحله ششم انجام مراحل باقي مانده ارتودنسي دندان

پس از آن كه تمامي براكت ها بر روي دندان ها قرار داده مي شود بايد طبق برنامه ريزي جلساتي تعيين شود كه بيمار براي معاينه به پزشك مراجعه كند. اين جلسه هاي از پيش تعيين شده براي بررسي روند پيشرفت و تنظيم حركت هاي دنداني است كه ممكن است با درد و ناراحتي همراه باشد. در اين جلسه ها بايد نيروي لازم براي حركت دندان ها تنظيم شود. در صورتي كه در اين مرحله كمي درد حس كرديد نگران نشويد و فقط در صورت تشديد از مسكن استفاده نمائيد.

مرحله هفتم جلسه اخر ارتودنسي و خارج كردن براكت ها از دهان

اگر مي خواهيد به نتيجه ايده آل برسيد و لبخندي زيبا داشته باشيد بايد همه مراحل ارتودنسي را به دقت و منظم انجام دهيد. زمان تعيين شده براي مراجعه جلسات معاينه بايد به صورت دقيق رعايت شود و نبايد دير كرد يا زود كردي بين زمان هاي انجام شده وجود داشته باشد. در جلسه آخر بايد براكت ها از دهان خارج شود و از نگهدارنده استفاده شود. از نگهدارنده اغلب براي ثابت نگهداشتن وضعيت دندان ها و فك بيمار استفاده مي شود. پس از آن كه مرحله اخر ارتودنسي انجام شد مي توانيد از زيبايي و جذابيت لبخند خود بهره ببريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد