آشنايي با برخي از اصطلاحات هايك ويژن كه شايد ندانيد

۱ بازديد

آشنايي با برخي از اصطلاحات هايك ويژن كه شايد ندانيد

 

 

سيستم ABF هايك ويژن:

تكنولوژي (ABF (Auto Back Focus در هايك ويژن اين امكان را به دوربين هاي مداربسته مي دهد تا بتوانند موقعيت سنسور تصوير را به نحوي تنظيم كنند تا فوكوس تصوير به خوبي انجام شود و تصويري واضح به دست آيد. اين قابليت مخصوص دوربين هاي مدل باكس هايك ويژن است كه لنز به صورت جداگانه بر روي آنها نصب مي گردد. همچنين مي توان از طريق نرم افزارهايي كه روي گوشي و يا كامپيوتر كاربر جهت كنترل سيستم امنيتي نصب مي‌شوند به اين قابليت دسترسي داشت. ABF به خوبي تضمين مي كند كه در هنگام تغيير سطح روشنايي در طول روز، عملكرد فوكوس دوربين مداربسته به خوبي انجام شود. اين يك مشكل معمول در دوربين هاي مداربسته است كه در آن يك تصوير با فوكوس مناسب ارائه مي شود اما در شب تصاوير تار خواهند بود. با وجود اين قابليت مي توان دوربين را به راحتي براي هر دو حالت شب و روز تنظيم نمود.

 

 

 

 

 

 

سيستم Defocus Detection هايك ويژن:
Detection Defocus يكي از مكانيسم هاي تشخيصي در مجموعه ويژگي هاي هوشمند هايك ويژن است. هنگامي اين عملكرد فعال مي شود، كه دوربين از حالت فوكوس خود خارج شود در اين صورت با فعال شدن آن به صورت آلارم يا زنگ هشدار عمل مي كند.

 

 

 

 

 

 

سيستم Audio Loss Detection هايك ويژن:

ALD يكي از مكانيسم هاي تشخيصي در مجموعه ويژگي هاي هوشمند هايك ويژن است. هنگامي اين عملكرد فعال مي شود كه مشكلي در ضبط صداي محيط پيش بيايد و صدا قطع شود. در اين هنگام دوربين با فعال كردن زنگ اخطار خرابي را گزارش مي دهد

 

 

 

 

سيستم Digital Watermark هايك ويژن:

به وسيله تكنولوژي digital watermark مي توانيد اطلاعات دستگاه يا صاحب دستگاه را در تصاوير ضبط شده دوربين مداربسته به صورت زيرنويس  درج كنيد. به اين ترتيب مي توان از آن براي تاييد اصالت و صحت تصاوير ضبط شده و يا احراز هويت مالكيت تصاوير ضبط شده، استفاده نمود.

 

 

 

 

سيستم Ezviz هايك ويژن:

EZVIZ يك برنامه نرم افزاري است كه به صورت اختصاصي براي كاربران و صاحبان كسب و كارهاي مختلف مانند فروشگاه ها، خرده فروشي ها، كارخانه ها و همچنين براي سازمان ها و منازل طراحي شده است. كاربرد اين نرم افزار در انتقال تصاوير و مشاهده و مديريت آنها از راه دور است. نرم افزار هاي EZVIZ بصورت رايگان براي سيستم عامل هاي اندرويد و iOS جهت نصب روي تلفن همراه در دسترس هستند. EZVIZ شامل ويژگي هاي كليدي زير است:

1) دسترسي آسان P2P: استفاده آسان از نرم افزار بدون نياز به تنظيمات port mapping

2) قابليت اتصال خصوصي (private) به شبكه: اين قابليت مشكلات مربوط به  IP آدرس هاي خصوصي و كمبود DDNS را حل مي كند

3) خدمات ارزش افزوده: كه شامل پشتيباني از سيستم آلارم هايك ويژن، انتقال صداي دوطرفه و … مي شود.

 

 

 

 

سيستم HDD Group هايك ويژن:

HDD مخفف Hard Disk Drive است و اشاره به هارد ديسك هاي مورد استفاده در دستگاه ضبط DVR و NVR هايك ويژن دارد. منظور از گروپ نيز اشاره به مديريت همزمان چندين هاردديسك ها دارد. اين يك نوع حالت ذخيره سازي است و با فعال كردن اين قابليت مي توانيد به صورت همزمان اطلاعات موجود در هاردديسك ها را مديريت نماييد.

 

 

 

 

سيستم HDD Quota هايك ويژن:

حالت HDD Quota نيز يكي ديگر از حالت هاي ذخيره سازي تصاوير بر روي دستگاه NVR و DVR هايك ويژن است. با فعال كردن اين قابليت مي‌توان به هر دوربين مداربسته فضاي خاصي از هارد ديسك را تخصيص داد تا فايل هاي ضبط شده توسط دوربين در آن ذخيره شوند.

 

 

 

 

N+1 Hot Spare:

سيستم پشتيبان گيري N + 1 هايك ويژن در دستگاه NVR براي محافظت از سيستم در برابر نقص شبكه است. هنگامي كه دستگاه NVR نتواند به هر دليلي به شبكه متصل شود، يك دستگاه NVR ديگر جايگزين آن شده تا تصاوير و ساير اطلاعات از دست نروند. پس از رفع نقص NVR مذكور و آنلاين شدن آن، اطلاعات ضبط شده توسط NVR جايگزين به NVR اصلي ارسال مي شودانواع دستگاه NVR هايك ويژن را ميتوانيد از فروشگاه هايك ويژن خريداري كنيد.

 

 

 

 

سيستم Low Bitrate هايك ويژن:

با استفاده از يك الگوريتم پيشرفته كدگذاري (كمپرسور / فشرده ساز)، دوربين هاي IP هوشمند سري 4 هايك ويژن مي توانند رمزگذاري ويدئويي را به صورت كارآمدتري انجام دهند و بدين ترتيب منجر به كاهش هزينه هاي ذخيره سازي در سيستم شوند. زماني كه نرخ بيت ريت در تصاوير به حداقل برسد، در رزولوشن 720p با نرخ بيت 2 Mbps، اين سري از دوربين ها قادرند تا كيفيت تصاوير را تا 30 درصد افزايش دهند.

 

 

 

سيستم Object Removal Detection هايك ويژن:

 Object Removal Detection يا تشخيص حذف شي يكي از مشخصه هاي تجزيه و تحليل رفتاري در مجموعه ويژگي هاي هوشمند هايك ويژن است. اگر اشياء از يك منطقه از پيش تعريف شده برداشته شوند، دوربين به طور خودكار رويداد را تشخيص مي دهد و اگر ز پيش تنظيم شود، مي تواند سيستم آلارم ها ر فعال كرده يا منجر به شروع عملات ضبط شود.

 

Net-Fault Tolerance Mode:

يك قابليت در دستگاه NVR هايك ويژن در شبكه هايي با بيش از يك NIC (كنترل رابط شبكه) است. تمام NIC ها از يك آدرس IP مشابه استفاده مي كنند. اگر يك NIC از كار بيفتد، مابقي به كار خود ادامه خواهند داد و اتصال شبكه NVR ها تحت تاثير قرار نخواهد گرفت.

 

 

سيستم HLC هايك ويژن:

در شرايطي كه دوربين در معرض يك منبع نوري قوي قرار مي گيرد تصوير داري روشنايي يكنواختي در قسمت هاي مختلف خود نخواهد بود. قابليت HLC يا Compensation High Light مي تواند به صورت خودكار اين اشكال را برطرف كرده و وضوح تصوير را افزايش دهد.

 

 

سيستم Transcoded Stream هايك ويژن:

NVR هاي هايك ويژن از يك جريان مبدل براي نمايش زنده و پخش مستقيم پشتيباني مي كند. تحت شرايطي كه با محدوديت پهناي باند مواجه هستيم، كاربران مي توانند از يك جريان مبدل براي كاهش رزولوشن، نرخ بيت و نرخ فريم هايك ويژن در جريان اصلي استفاده كنند تا پاسخگوي محدوديت هاي يك شبكه با پهناي باند پايين و ارائه راه حل هاي بهتر براي نظارت از راه دور باشد.

 

 

سيستم Rotate Mode هايك ويژن:

مكان هايي با موقعيت عمودي مانند راهرو ها مي توانند باعث تخريب پيكسل هاي يك تصوير افقي شوند. حالت Rotate Mode مي تواند تصوير را از خالت افقي به عمودي تغيير دهد، و بدين ترتيب باعث به حداكثر رسيدن پيكسل هاي صحيح شده و در نتيجه منجر به جلوگيري از هدر رفتن پهناي باند و فضاي ذخيره سازي مي گردد.

 

 

سيستم Scene Change Detecion هايك ويژن:

Scene Change Detection يك عملكرد تجزيه و تحليل رفتاري از سري ويژگي هاي هوشمند هايك ويژن است. اگر فردي جهت زاويه تصويربرداري دوربين را تغيير دهد به طوري كه دوربين يك صحنه متفاوت را ثبت كند، دوربين به طور خودكار اين رويداد را تشخيص مي دهد و اگر از قبل تنظيم شده باشد، سيستم آلارم ها را فعال كرده يا منجر به شروع عمليات ضبط شود.

 

 

 

 

 https://tiamcctv.com/product/ds-7108hqhi-k1/

https://tiamcctv.com/product/td-3364b8/

https://tiamcctv.com/product/td-3532b4-a2/

https://tiamcctv.com/product/td-7554asd-ir1/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد