تصاوير گوگل Google Images

۴ بازديد

تصاوير گوگل Google Images

تصاوير گوگل بخشي از موتور جستجوي گوگل است. اين گسترده ترين جستجوي تصوير در جهان با ميلياردها تصوير و بيش از يك ميليارد جستجو در روز است.

 

نتايج حاصل از نمايه Google Images را نيز مي توان در نتايج جستجو (SERP) جستجوهاي وب ادغام كرد. تصاوير گوگل براي بهينه سازي موتورهاي جستجو مرتبط هستند زيرا رتبه بندي خوب در نمايه تصوير مي تواند به افزايش ديد سئو و ترافيك وب سايت كمك كند.

 

توسعه تصاوير گوگل

 

موتور جستجوي تصوير گوگل در سال 2001 راه اندازي شد. با حدود 250000 گرافيك نمايه شده، با اندازه امروز فاصله زيادي داشت. اما ذخيره داده هاي تصويري از زمان معرفي آن به شدت افزايش يافته است، به طوري كه تنها 9 سال بعد بيش از يك ميليارد تصوير در اين فهرست وجود داشت.

 

در تئوري، گوگل مي‌تواند هر تصويري را كه در يك وب‌سايت منتشر شده است ايندكس كند. بنابراين، تعداد تصاوير در موتور جستجو با هر گرافيك آپلود شده در وب سايت مهدي نجاري افزايش مي يابد.

 داده هاي مربوط به حجم واقعي پايگاه داده تصوير گوگل ضعيف است، زيرا اين گروه هيچ ارقامي رسمي را گزارش نمي كند. شاخص تصوير در سال 2010 در حال حاضر بيش از يك ميليارد عكس را شامل مي شد و اين تعداد احتمالاً در اين مدت دو برابر شده است.

 

گوگل از زمان معرفي موتور جستجوي تصاوير خود، به طور مداوم اين محصول را براي كاربران گسترش داده است. با اين حال، جستجوي تصوير در ابتدا نسبتاً "ناديده گرفته شد" و تنها چند ويژگي و گزينه هاي سفارشي سازي را ارائه داد.

 سرانجام در سال 2009 يك به روز رساني بزرگ براي عملكرد جستجو انجام شد، زماني كه هم طرح و هم عملكرد تنظيم شدند.

 

يك گام مهم در توسعه جستجوي تصوير گوگل، معرفي به اصطلاح "جستجوي معكوس" در سال 2011 است. از آن زمان، كاربران مي توانند با وارد كردن يك URL يا با بارگذاري مطالب تصوير، تصاوير مشابه را جستجو كنند.

 

از سال 2012، Google Images گزينه‌هاي فيلتر متعددي دارد، از جمله فيلتر «جستجوي ايمن» كه مي‌تواند مطالبي را كه براي خردسالان قابل اعتراض است از نتايج فيلتر كند.

 

توابع جستجوي تصوير گوگل

 

جستجوي تصوير گوگل مانند جستجوي معمولي گوگل عمل مي كند. كاربران عبارت جستجوي خود را در شكاف جستجو وارد كرده و با كليك بر روي دكمه ذره بين جستجو را آغاز مي كنند.

 

  • ابزارها: در بخش "ابزارها"، كاربران مي توانند نتايج را بر اساس اندازه، رنگ، نوع، زمان و حقوق استفاده مرتب كنند. اين مزيت را دارد كه هنگام تحقيق روي تصاوير مي توان به سرعت يك پيش انتخاب انجام داد. با فيلتر كردن بر اساس حقوق استفاده، به عنوان مثال. ب. روزنامه نگاران يا كپي رايترها مي توانند مطالب تصويري احتمالي را جستجو كنند تا محتوا را تنها با چند كليك غني كنند.
  • اندازه هاي نمايش: نتايج جستجو را مي توان با اندازه هاي تصوير مربوطه در ناحيه ابزارها نمايش داد.
  • جستجوي معكوس: كاربران مي توانند با آپلود فايل هاي تصويري خود يا با وارد كردن URL تصوير، مطالب مشابه تصوير را بيابند. اين تابع همچنين براي كشف سرقت ادبي احتمالي مناسب است. پيش نياز اين است كه تصاوير ناقض كپي رايت نيز توسط گوگل ايندكس شده باشند.
  • گروه بندي: گوگل هنگام وارد كردن عبارات جستجو، گروه هاي تصويري مناسب را پيشنهاد مي كند. به عنوان مثال، كاربران مي توانند تصاوير يك ميز را جستجو كنند و موتور جستجو پيشنهادات بيشتري مانند "تصوير كليپ ميز" يا "ميز ناهار خوري" را ارائه مي دهد. نتايج مربوطه قبلاً در آنجا گروه بندي شده اند.
  • تصاوير محصول: اگر از جستجوي تصوير در تلفن هوشمند خود استفاده مي كنيد، نه تنها بازديدهاي جستجوي ارگانيك را دريافت خواهيد كرد، بلكه بازديدهاي جستجويي كه با تبليغات پولي از Google Shopping به عنوان "محصول" علامت گذاري شده اند نيز دريافت خواهيد كرد.

 

چرا Google Images براي بهينه سازي موتور جستجو مهم است؟

Google Images همچنين نقش مهمي در بهينه سازي موتورهاي جستجو دارد. زيرا تصاوير ايندكس نه تنها در خود جستجوي تصوير، بلكه در بازديدهاي جستجوي ارگانيك نيز نمايش داده مي شوند.

اين به وب‌سايت‌ها اجازه مي‌دهد تا وقتي كاربران بر روي تصاويري كه در موقعيت‌هاي بالاي SERP ظاهر مي‌شوند كليك مي‌كنند، ترافيك بيشتري دريافت كنند. در عين حال، بهينه سازي تصوير به افزايش ديد در جستجوهاي وب كمك مي كند.

 

الزامات بهينه سازي تصاوير

 

براي اينكه وب مسترها و سئوكاران بتوانند با تصاوير به رتبه هاي خوبي دست يابند، الزامات خاصي لازم است. در اينجا به برخي از آنها اشاره مي كنيم:

 

  1. نام فايل: براي كسب رتبه خوب در جستجوي تصوير گوگل، گرافيك ها بايد واضح و با كلمه كليدي مناسب نام گذاري شوند.
  2. جاسازي: اگر تصوير در يك زمينه كل نگر جاسازي شود، مي تواند مزايايي در پيچك ها داشته باشد.
  3. كيفيت: كيفيت تصوير بالا همچنين منجر به رتبه بندي بهتر در جستجوي تصوير مي شود.

 

انتقاد از تصاوير گوگل

 

از آنجايي كه Google Images پس از كليك بر روي يك نتيجه يك تصوير كوچك نشان مي دهد و ديگر مستقيماً به منبع تصوير هدايت نمي شود، بسياري از وب سايت ها ترافيك خود را از دست داده اند. زيرا كاربران ديگر مجبور نيستند صفحه مورد نظر را براي ديدن كامل تصاوير فراخواني كنند، بلكه مي توانند مانند گالري تصاوير از طريق Google Images كليك كنند.

 

در عين حال تصاوير ديگري و مشابه پيشنهاد مي شود تا امكان بازديدكنندگان جديد از طريق Google Images به ميزان قابل توجهي كاهش يابد.

 

http://sqworl.com/3p64wp

https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/1605376/

https://www.webtalk.co/n/43678317

https://qr.ae/pvu0s6

https://cascade.org/node/6585?page=7#comment-75090

https://www.rohwrestling.com/content/who-deserves-shot-roh-world-tv-title?page=130#comment-129146

http://mail.party.biz/forums/topic/102196/dordle-best-puzzle-game-in-this-year/view/post_id/501766

http://arsiv.csgb.gov.ct.tr/BASIN-VE-HALKLA-%C4%B0L%C4%B0%C5%9EK%C4%B0LER/KAMU-SPOTLARI/emodule/12161/eitem/4515#.Yu9S8nZBzrf

https://tore-dahl.23video.com/copenhagen-images-architecture-3-1

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد