كانسيلر

۲ بازديد

كانسيلر

 

كانسيلر يا تصحيح كننده رنگ يكي از لوازم آرايشي است كه براي پوششش دهي برخي عيب و نقص صورت از آن استفاده مي كنند. از كانسيلر براي پوشاندن و مخفي كردن لكه هاي سياه صورت، گودي زيرچشم، لكه هاي پيري و منافذ بزرگ صورت كه قابل رويت هستند، به كار گرفته مي شود.

 

تفاوت كانسيلر و كرم پودر؟

كانسيلر شباهت زيادي به كرم پودر دارد با اين تفاوت كه اندكي ضخيم تر بوده و مي توان از آن براي پوشاندن رنگدانه هاي مختلف و يك رنگ كردن سطح پوست استفاده كرد. البته كه كانسيلر رنگ دانه هاي بيشتري دارند. از كانسيلر مي توان به تنهايي و يا همراه يك كرم به عنوان كرم پايه استفاده شود.

 

تاريخچه كانسيلر

اولين كانسيلري كه توليد و وارد بازار شد در سال 1954 ميلادي از كارخته مكس فكتور به جهانيان نمايان شد.

 

قيمت كانسيلر

كانسيلرها قيمت متفاوتي دارند و نسبت به نوع آن براساس برند شركت و اندازه و كاربرد آن در قيمت هاي متنوعي در بازار موجود مي باشند كه مي توانيد نسبت به تهيه و خريد آن ها اقدام كنيد.

 

انواع كانسيلر

كانسيلر به طور كلي در دو نوع مايع و جامد وجود دارد. مي توانيد بسته به نوع استفاده و راحتي خود از مدل دلخواهي كه موجود است، استفاده كنيد.

نوعي كانسيلر هم وجود دارد كه به آن " آرايش استتار" مي گويند، از اين نوع كانسيلر براي پوشش دهي هاي عميق و قوي تر مثل خطوط ايجاد شده در شكم بعد از زايمان و پوشاندن زخم هاي عميق و ... استفاده مي شود.

 

 

انتخاب كانسيلر مناسب

براي انتخاب كانسيلر مناسب پوست خود بهتر است از رنگ هايي با يك الي دو درجه روشن تر استفاده كنيد. استفاده از رنگ هاي روشن تر باعث مي شود پوشش دهي و مخفي كردن لكه هاي تيره و سياه بهتر انجام شود. برخي رنگ هاي كانسيلر همان رنگ پوست هستند به اين نوع رنگ ها رنگ هاي نود (Nude) مي گويند.

برخي افراد نيز براي محو كردن و پوشش دهي آكنه (جوش) هاي صورت، لكه هاي قرمز و لكه هاي ناشي از خونريزي و... از كانسيلر هاي رنگ هاي سبز و آبي استفاده مي كنند.

از كانسيلر هاي بنفش رنگ هم براي روشن كردن چهره هاي رنگ پريده و زرد رنگ به كار مي رود.

 

 

كانسيلر مايع

كانسيلر مايع يكي از انواع كانسيلر هاست كه گونه رايج تر و محبوب تر كانسيلر است و بيشتر از نوع جامد از آن استفاده مي شود چرا كه در اكثر پوست ها جواب مي دهد.

همان طور كه در ابتداي مقاله هم گفتيم از كانسيلر براي ايجاد رنگ پوستي يكنواخت و يك رنگ استفاده مي شود. اين نوع كانسيلر بهتر است همراه كمي پودر استفاده شود تا از ايجاد شدن چين و چروك در صورت و خطوط ريز جلوگيري شود.

 

كانسيلر جامد (سفت)

اين نوع كانسيلر برخلاف نوع مايع آن كمتر مورد استفاده قرار مي گيرد. كانسيلر جامد براي موارد خاص كاربرد دارند چرا كه پوشانندگي و ضخامت بيشتري نسبت به نوع مايع آن دارند. البته كانسيلر جامد به دليل بسته بندي و داشتن شكل ماژيكي استفاده راحت تري نيز دارد و از اين جهت هم ممكن است مورد استقبال برخي افراد قرار گيرد.

 

كانسيلر لك

از اين نوع كانسيلر براي مخفي كردن جوش و آكنه استفاده مي شود. نكته اي كه در انتخاب اين نوع كانسيلر ها حائز اهميت است و بايد به آن توجه كرد انتخاب كانسيلر رنگ مناسب پوست مي باشد. نكته ديگري كه مهم است اين است كه بايد اين كانسيلر از نوع معمولي كمي لايه ضخيم تري در پوست ايجاد كند. كانسيلر لك ويرايش علاوه بر پوشش دهي حاوي مواد ضد آكنه نيز مي باشد كه به مرور در بهبود جوش و جاي جوش نقش موثري را ايفا خواهد كرد. البته از اين كانسيلر بايد فقط در نقاط جوش دار (نه پوست صاف) استفاده كنيد.

 

كانسيلر روشن كننده _ برجسته كننده

اين نوع كانسيلر كه اخيرا بيشتر مورد استفاده و توجه قرار گرفته است يك تكنيك آرايشگري است كه براي برجسته كردن استفاده مي شود. اين نوع كانسيلر مناسب ترين نوه كانسيلر براي كانتورينگ صورت نيز به شمار مي رود. هم چنين مي توان به عنوان روشن كننده براي روشن تر كردن آن قسمت از نواحي صورت كه مي خواهيد نيزاستفاده كنيد.

 

كانسيلر مدادي

اين نوع كانسيلر كه از نوع كانسيلر جامد است به شكل مداد و يا ماژيك است و استفاده راحت تري نيز دارد. از اين كانسيلر براي شكل دادن خطوط ابروها و خطوط داخلي مژه ها استفاده مي شود.

 

كانسيلر كرم

كانسيلر كرم هم از نوع كانسيلر جامد است كه پوشانندگي بسيار بالايي دارد و جلوه سنگيني به پوست خواهد داد.

 

آماده سازي پوست صورت قبل از آرايش

آماده سازي كردن پوست قبل از ميكاپ امري بسيار مهم است كه نبايد ناديده گرفته شود. براي آماده سازي پوست مي توان بعد از شست وشوي صورت از كرم هاي مرطوب كننده و نرم كننده در ابتدا استفاده كرد. مي توان از پرايمر كه به عنوان ماده اوليه آرايش است، استفاده نمود.  دومين مرحله استفاده از كانسيلر براي قسمت هاي لازم مثل لكه هاي تيره زير چشم و يا فرم دادن به شكل ابروها و... استفاده كرد. مي توان براي نقاط و لكه هاي قرمز صورت نيز از كانسيلرهاي مخصوص استفاده نمود.با يك براش مخصوص بهتر است كانسيلر را محو كنيد.

 

براش كانسيلر

براش يا قلم مو نيز يكي از لوازم آرايشي مهم است كه در مواردي مثل استفاده از كانسيلر كاربرد دارند.  براش كانسيلر يك قلم مو مخروطي شكل و باريك است كه براي بهتر محو شدن كانسيلر و پخش صحيح تر كانسيلر از آن استفاده مي شود.

 

 

تفاوت كانسيلر و كانتور

برخي افراد كانسيلر را با كانتور اشتباه مي گيرند و تصور مي كنند هر دو يك چيز مشترك را معنا مي دهند. اين در حالي است كه همان طور كه به اندازه كافي توضيح داديم كانسيلر يكي از لوازم آرايشي است كه براي پوشش دهي عيوب صورت استفاده مي شود ولي كانتور نوعي تكنيك است كه در ميكاپ و گريم به كار گرفته مي شود و در بين قسمت هاي مختلف صورت تمايزي ايجاد مي كند كه تمام اجزاي صورت خوش فرم تر و جذاب تر به نظر برسند.

 

براي انتخاب و خريد كانسيلر مناسب پوست خود مي توانيد به كانسيلر مراجعه كنيد.

 

منبع : رايان موزيك

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد